مخالفت شدید پرسپولیس با تشکیل شعبه دوم

مخالفت شدید پرسپولیس با تشکیل شعبه دوم

هفته گذشته خبر تشکیل تیم پرسپولیس خوزستان به جای استقلال ملاثانی در فضای فوتبال ایران منتشر شد که با واکنش منفی جمعی از هواداران پرسپولیس همراه شد و خواستار واکنش مدیران این باشگاه شدند.

حسین دوام معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این خصوص به خبرنگار ما گفت: شرکت پرسپولیس ثبت شده است و به دلیل شهرت تجاری پرسپولیس هیچکس نمی تواند از نام و برند پرسپولیس استفاده کند و این موضوع قبلا به همه اعلام شده بود. هیئت های استانی در یک مکاتبه رسمی هیچکس نمی تواند بدون کسب مجوز از پرسپولیس تیمی را تحت عنوان پرسپولیس اداره کند.

وی در مورد تصمیم پرسپولیس خوزستان برای پیوستن به این تیم گفت: در صورت پیوستن به این تیم، حق مطلق خود می دانیم که با طرح دعوی غرامت بخواهیم. طبق ماده 4 آیین نامه لیگ برتر، باشگاه ها باید تحت یک برند باشند.

دوام درباره اقدامات باشگاه پرسپولیس توضیح داد: باید بررسی شود که باشگاه استقلال ملاثانی در ابتدای تاسیس به چه نامی ثبت و شروع به کار کرده است. حتی اگر اسم پرسپولیس را هم داشته باشد از باشگاه پرسپولیس تهران مجوز گرفته است یا نه؟

وی در ادامه توضیح داد: با اتکا به اصول قانونی از جمله حقوق اختصاصی و اصل منع تصرف غیرمنصفانه و … و استناد به قوانین منع رقابت موذیانه و در نظر گرفتن سابقه استفاده از علائم و نشانه ها و تبعات ناشی از آن. این حق شفعه، اقدام باشگاه استقلال ملاثانی مبنای قانونی ندارد. چرا که باشگاه پرسپولیس پس از استفاده و ثبت در مراجع ذی صلاح، «کاربر اصلی» محسوب می شد.

نماینده حقوقی پرسپولیس در خصوص آینده این موضوع گفت: استفاده پرسپولیس از این علامت مستمر بوده و طبق اصول قانونی استفاده مستمر از علامت تجاری مژد صحیح است و این باشگاه می تواند حتی اگر آن را به ثبت رسانده باشد این علامت را لغو کند. همراه با خسارات مادی و معنوی.طلب از دادگاه. لذا به سئولان های استقلال ملاثانی پیشنهاد می کنم قبل از هر اقدامی از مشاوره حقوقی غافل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید