مداخله، تجاوز و قتل ماهیت واقعی نظام آمریکاست. عادت شما ماهیگیری از آب گل آلود است


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903598

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور آمریکا گفت: نه اظهارات بایدن و نه دخالت های آمریکا هیچ گاه ما را شگفت زده نمی کند، زیرا مداخله، تجاوز و کشتار ماهیت واقعی این کشور است. سیستم آمریکایی، اما ما مردمی تاریخی هستیم و عمیقاً ریشه در تاریخ داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) 3 مهرماه در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به اظهارات مداخله جویانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی ناآرامی های اخیر در ایران نوشت: از ابتدا از وقایع اخیر ایران، دیروز شنبه، رئیس جمهور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای چندمین بار با اظهارات مداخله جویانه از ناآرامی ها در ایران حمایت کرد.

وی افزود: از آنجایی که او مشاور مورد اعتماد و حافظه خوبی ندارد، به او یادآوری می کنم که ایران قوی تر و پایدارتر از تسلیم شدن در برابر تحریم های ظالمانه و تهدیدهای پوچ شما بود. او حتی اکنون بیش از آن افتخار می کند که تحت تأثیر مداخلات و فریادهای یک سیاستمدار خسته از سال ها اقدام بی ثمر علیه ایران قرار گیرد.

کنعانی یادآور شد: نه اظهارات بایدن و نه مداخله جویانه آمریکا هرگز ما را غافلگیر نمی کند، زیرا مداخله، تجاوز و کشتار ماهیت واقعی نظام آمریکاست، اما ما مردمانی تاریخی هستیم و عمیقاً در تاریخ ریشه دوانده ایم. از کودتای مرداد 1332 (28 مرداد 1332) تا به امروز، سیاست ضد ایرانی دولت آمریکا به خوبی در ذهن ما نوشته شده است. و البته تاریخ و جهان بینی گواهی می دهد که زخم جنایت و خشونت آمریکا بر جهان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: عادت شما این است که از آب گل آلود ماهی بگیرید. اما یادتان باشد اینجا ایران است: کشور مردان و زنان سرافراز. در خانه مان با هم حرف می زنیم، با هم کار می کنیم، با هم برای التیام زخم های ریز و درشت ایران تلاش می کنیم، با هم برای استقلال ایران می ایستیم و البته شکست دیگری هم به انبوه شکست های شما اضافه می شود.

جو بایدن روز شنبه در بیانیه ای گفت که از واکنش ایرانیان به مرگ مهسا امینی “تعجب” کرده است. او همچنین مدعی شد که این اعتراضات “چیزی را بیدار کرده است که برای مدت بسیار بسیار طولانی از بین نخواهد رفت”.

بایدن گفت: من برای مدت بسیار بسیار طولانی در سیاست خارجی کار کرده ام. چی [مرگ مهسا امینی] در ایران مرا بیدار کرد و متحیرم کرد. چیزی را بیدار کرده است که فکر نمی کنم برای مدت بسیار بسیار طولانی از بین برود. ایران باید خشونت علیه شهروندان خود را که صرفاً بر اساس حقوق اساسی خود عمل می کنند، متوقف کند. می‌خواهم بدانید که ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایران هستیم.»

اخیرا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در بیانیه ای در حمایت از ناآرامی های اخیر در ایران، گفته است که ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه مقامات ایرانی که واشنگتن مدعی شده در «خشونت علیه معترضان» دست داشته اند، اعمال خواهد کرد. دو روز پس از بیانیه بایدن، وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین اقدام خود برای حمایت از ناآرامی ها در ایران اعلام کرد که نام هفت مقام از جمله وزیر ارتباطات ایران را در فهرست تحریم ها قرار داده است. وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آنها را در فهرست تحریم ها قرار داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید