مدارس این استان روز سه شنبه 31 آذر تعطیل است

مدارس این استان روز سه شنبه 31 آذر تعطیل است

مدارس اصفهان و هشت شهر دیگر استان فردا (سه شنبه) به دلیل افزایش غلظت آلاینده های هوا و بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا در این منطقه تعطیل شد.

بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان که از روز دوشنبه در استان تشکیل شد، فردا یکم آذرماه کلیه مقاطع تحصیلی، پیش دبستانی، مهدکودک ها و مدارس استثنایی مناطق شش گانه شهر اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر تعطیل است.

در همین راستا اجرای طرح محدودیت تردد خودروها به صورت دونفره و انفرادی در محدودیت های مصوب ترافیکی شهر اصفهان از ساعت 8 الی 13 و از ساعت 16 الی 21 تا پایان ساعت 13:00 اجرا می شود. پنجشنبه 24 آذر تصویب شد. بر اساس اعلام این کارگروه مقرر شد از کلیه فعالیت های عمومی از جمله ورزش های همگانی در فضای باز جلوگیری شود و الزامات بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا توسط مرکز بهداشت استان ابلاغ شود.

همچنین بر اساس مصوبه کارگروه فوق اداره کل محیط زیست استان نظارت بر واحدهای آلاینده را تقویت و شناسایی و با تخلفات این حوزه برخورد کند. همچنین این کارگروه افزایش اقدامات قانونی را با خودروهایی که دود تولید می کنند و فاقد MOT هستند، تصویب کرد.

بر اساس اعلام مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شاخص کیفیت هوای شهر اصفهان امروز (دوشنبه) عدد 162 (AQI) را نشان داد که نشان از ناسالم بودن هوا برای شهروندان عادی دارد.

شاخص کیفیت هوا از 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

اصفهان کمترین تعداد روزهای با هوای پاک و همچنین میزان بارندگی سالانه را نسبت به سایر کلانشهرهای کشور دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر از سایر نقاط است. کلان شهر اصفهان حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از 800 هزار وسیله نقلیه از آن تردد می کنند و صنایع کوچک و بزرگ زیادی اطراف آن را احاطه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید