مدیر پخش: از ساعت 20:30 کاملا راضی هستم/ مسئولان می گویند زیر ویرانه های کلانشهر نیست، خبر را قطع کنید/ نظارت بر شبکه خانگی به نام حریم خانواده است.

مدیر پخش: از ساعت 20:30 کاملا راضی هستم/ مسئولان می گویند زیر ویرانه های کلانشهر نیست، خبر را قطع کنید/ نظارت بر شبکه خانگی به نام حریم خانواده است.

روز جدید به شما اطمینان می دهیم که آقایان ایرج طهماسب، رضا عطاران و محمدرضا حیاتی جزو قربانیان سازمان صدا و سیما نیستند.

وی گفت: باید به دنبال نظارت جدی تری بر بسترها و شبکه های خانگی بود. ما موظف به حفظ حریم خصوصی خانواده هستیم و نمی توانیم نظارت بر محتوای صوتی و تصویری را نادیده بگیریم.

پیمان جبلی جزئیات بیشتری از بخش هایی از سخنرانی خود در دانشگاه شریف ارائه کرد که در ادامه می خوانید:

* حوالی ساعت 20:30 بیانیه داشتید. به نظر می رسد از روند این بخش ناراضی هستید، تغییرات در چه ابعادی است؟

– از زحمات همکاران عزیزم در مجلس سیاسی به ویژه در بخش مردمی و مردمی 20:30 رضایت کامل دارم و از زحمات آنها قدردانی می کنم. 20:30 پدیده ای روان و تاثیرگذار است.

بسیاری از تغییرات اساسی به نفع حل مشکلات مردم توسط بخش اخبار 20:30 انجام شده است، بنابراین از همکاران خود کمال تشکر را دارم، اما هر بخش از رسانه ملی اعم از اخبار و برنامه ها، سریال های تلویزیونی و عناوین بسیار دیگر ایستگاه رادیویی باید نوآورانه باشد. او خلاقیت و تکامل بیشتری دارد.

جبلی در جلسه دانشگاه شریف حوالی ساعت 20:30 گفته بود: ساعت 20:30 باید مباحث جدیدتری مطرح شود، قرار بود این قسمت به موضوعاتی بپردازد که جای دیگری مطرح نیست، اما با رواج یافتن همه به او هوس پیدا کردند و اما به محبوب ترین قسمت های آهنگمان برگردیم، فکر می کنم باید از بیست و چهار شروع کنیم!

* برخی گزارش ها از ساعت 20:30 مورد انتقاد قرار گرفته است. به نظر می‌رسد همان گزارش‌هایی که در مورد تورم و مشکلات اقتصادی ارائه می‌شد، از روزهای اولی که نسبت به برخی مشکلات انتقاد می‌کردند، فاصله گرفته بودند. چرا این اتفاق افتاد؟

– من به نظر همه کسانی که به این اعتقاد دارند احترام می گذارم، اما معتقدم اینطور نیست. بخش اخبار 20:30 با رویکردی متفاوت به رویدادها می پردازد و برای جلوه بیشتر رویدادها و داستان گویی کار می کند.

در مورد گزارش هایی که اشاره کردید، هدف از این گزارش ها این بود که نشان دهد برنامه اقتصادی دولت تا چه اندازه می تواند به کاهش درآمدها و دهک های پایین جامعه کمک کند. این کار انجام شد اما هدف همکاران ما ساده سازی اثرات طرح اقتصادی دولت بر اقشار آسیب پذیر و پایین جامعه بود.

* در میان دانشجویان دانشگاه شریف به این موضوع اشاره کردید که تمام خدمات انعکاس اخبار را از کلانشهر پوشش دادید، اما این امر با فشار همراه بود. این فشارها از سوی چه نهادها و افراد و روایتی از اخباری است که در حال حاضر شاهد آن هستیم. نسخه قبل یا بعد از فشار است؟

اول گفتیم که رادیو بدون فشار نگرفتیم. رادیو همیشه فشار بالایی دارد. اما آنچه اشاره کردم این است که همه دستگاه‌ها به دلیل نقش و تأثیر بی‌نظیر رسانه ملی، از رسانه‌ها انتظار دارند که در رسالت‌های ذاتی که بر عهده دارند، آنها را یاری کنند، بنابراین قطعاً در عین حال که صدا و سیما هستیم، با همه دستگاه‌ها تعامل و هم افزایی خواهیم داشت. از مردم ما

با توجه به اینکه گزارش های دریافتی برخی از مسئولان کشورمان از استان خوزستان حاکی از آن است که هیچ یک از قربانیان دیگر زیر آوار نیستند. به همین دلیل از ما خواسته شد که با پایان یافتن این حادثه، به دلیل اینکه زیر آوار تلفات جانی نداشتیم، از پوشش خبری خودداری کنیم.

اما پس از اینکه مشخص شد برخی از هموطنان هنوز در حال ویرانی هستند، همان نهادها و مسئولان ما را همراهی کردند و در ستون های خبری ما حاضر شدند. در نهایت، مانند گذشته، زمانی که از اولین لحظه رویداد انعکاس خود شروع کردیم، به همین ترتیب به بازتاب خود ادامه دادیم.

از این پس باید از همکاران صدا و سیمای آبادان که شبانه روز رصد و اطلاع رسانی می کنند و همین الان که صحبت می کنیم این مراسم را پوشش می دهند تشکر کنیم.

«در صحبت‌هایتان احساس کردید بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون آنطور که باید و شاید آسان نبود، چون حرف‌هایی که درباره او زدید با روزهای اول ریاست‌جمهوری‌تان متفاوت است؟ اتفاق جدیدی افتاده؟

– مفصل توضیح دادم اما بارها گفته ام که در صداوسیما باز است، شعار نیست، اعلام ضرورت است. این یک تعارف نیست.

رئیس صداوسیما در دیدار با دانشجویان به نام های ایرج طهماسب و رضا عطاران نیز گفت: «آقای طهماسب در صداوسیما، پایتخت صداوسیما بزرگ شده اند. «کلاه قرمزی» او علامت تجاری ثبت شده صدا و سیما است، آیا می توان از او چشم پوشی کرد؟

«به همین دلیل است. تا عید باید خدمتشان می کردیم. به شما اطمینان می دهیم که آقایان ایرج طهماسب، رضا عطاران و محمدرضا حیاتی جزو قربانیان سازمان صدا و سیما نیستند.

جبلی درباره نمایش خانگی گفت: همانطور که در آنجا اشاره کردم باید به دنبال نظارت جدی تری بر بسترها و شبکه های خانگی بود. ما موظف به حفظ حریم خصوصی خانواده هستیم و نمی توانیم نظارت بر محتوای صوتی و تصویری را نادیده بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید