مراجعه به برخی از روانشناسان باعث ناراحتی می شود!


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882208

قائم مقام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در پاسخ به اینکه چرا برخی از روانشناسان تحت عنوان «ویزیت» و غیره نرخ گزافی می گیرند، می گوید: هیچ روانشناس و مشاوری حق دریافت نرخی غیر از تعرفه های اعلامی و مصوب را ندارد. اما سوال بی پاسخ این است که آیا ابزاری برای مخالفت و اجرای قانون مذکور برای برخورد با اعضای این صنف که از قانون سرپیچی می کنند وجود دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشاوره در مسائل زندگی و ارتباطات بین فردی و زناشویی برای داشتن سطح کیفی ارتباط و تبادل فکری و ذهنی امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.

داشتن دانش ارتباط موثر و دانستن کلیدهای طلایی ارتباط خوب با افراد دیگر به ویژه همسران، بهترین راه برای عبور از فراز و نشیب های زندگی است.

استفاده از متخصصان و متخصصان مشاوره و روانشناسی یکی از راههای مهم موفقیت در این راه بزرگ است. در نتیجه عقل سلیم حکم می‌کند که همه افراد جامعه از دانش و تخصص این متخصصان در علوم رفتاری و روان‌شناسی استفاده کنند.

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به عنوان متولی اصلی سازماندهی و مدیریت فعالیت های روانشناسان و مشاوران در کشور، تلاش می کند تا خدمات این دسته از افراد را به بهترین نحو ممکن ارائه دهد و همواره سعی در برخورد با متخلفان از قوانین و قوانین این سازمان.به آرامی

در این میان برخی روانشناسان و مشاوران نیز وجود دارند که با دریافت مبالغ گزاف و قوانین و نرخ های اعلام شده از سوی دولت، خدمات روانشناختی و مشاوره ای را در زمینه های مختلف شخصی، ازدواج، طلاق و … به افراد جامعه ارائه می کنند. و آنها در حال حاضر پول زیادی به جیب می زنند.

این روانشناسان با افتتاح مراکز مجلل و بسیاری از دفاتر سعی می کنند خدمات خود را خاص و منحصر به فرد کنند و در ازای ارائه خدمات، مبالغ هنگفتی را طلب می کنند.

خانمی که برای استفاده از خدمات این مراکز با چند مرکز روانشناسی و مشاوره تماس گرفته بود به فارس گفت: با چند مرکز روانشناسی و مشاوره تماس گرفتم و هر کدام نرخ های متفاوتی را اعلام کردند.

وی ادامه داد: مثلا با مطب یکی از اساتید روانشناسی که در این زمینه معروف است تماس گرفتم و بعد از اصرار برای مشاوره، دبیر دکتر اعلام کرد که به ازای هر مشاوره 450 هزار تومان دریافت می کنیم!

این خانم یادآور شد: منشی این پزشک گفته است که تست خدمات مورد نیاز شما توسط شاگردان معلم انجام می شود و استاد با شما صحبت می کند و این مبلغ را می گیرد.


30 دقیقه مشاوره 450 هزار تومان!

یکی دیگر از مراجعین در گفت وگو با فارس گفت: من هم قصد داشتم مشاوره ازدواج انجام دهم اما وقتی با یکی از اساتید دانشگاه تماس گرفتم، دبیر روانشناس گفت: آقای دکتر الان خارج از کشور هستند اما با اصرار خودم قبول کردم. گفت: می توانید در عرض 30 دقیقه از طریق واتس اپ و آنلاین با پزشک مشورت کنید و 450 هزار تومان بپردازید!

این نرخ های نجومی در حالی است که طبق اعلام تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در سال جاری، قیمت مشاوره 45 دقیقه ای با روانشناس با مدرک کارشناسی ارشد 176 هزار تومان و یک مشاوره با روانشناس و مشاور با مدرک دکتری 207 هزار تومان.

یکی دیگر از مراجعینی که به یک دفتر مشاوره در جنوب شرق تهران مراجعه کرده است، می گوید: به روانشناس مراجعه کردم که به گفته خودش 31 سال سابقه مشاوره و فوق لیسانس دارد که 45 دقیقه هزینه آن 170 هزار تومان بود، تومان پرداخت کردم؛ البته 35 هزار تومان هم برای تست دادم.

با دکتر محمد بیکر حبی، معاون پلیس روانشناسی و مشاوره سازمان پلیس، به بررسی تعرفه چند تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره پرداختیم.


قیمت خدمات مشاوره تایید شده است

وی درباره این تفاوت قیمت در نرخ های دریافتی روانشناسان و مشاوران گفت: همه ساله نرخ نرخ خدمات روانشناسی و مشاوره توسط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصویب و اعلام می شود.

هابی یادآور شد: درصدی از روانشناسان و مشاوران که استاد و هیئت علمی هستند تا زمانی که سنوات خدمتشان اجازه می دهد حقوق بیشتری دریافت می کنند.


معاون نیروی انتظامی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصریح کرد: هیچ روانشناس و مشاوری جز نرخ های اعلامی و تایید شده توسط مردم نرخی دریافت نمی کند.


هیچ هزینه ای برای مشاوره آنلاین وجود ندارد

ecfca290 ed4d 4096 9db2 fbaf3201ecd3 خبر خاکستری

وی در خصوص دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره به صورت آنلاین اظهار کرد: تعرفه خدمات آنلاین نداریم ضمن اینکه تعرفه قانونی دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره نیز در سایت این سازمان بارگذاری شده است.

حبی تاکید کرد: در صورتی که افراد احساس می کنند بیش از نرخ قانونی و آگهی شده در مراکز دریافت کرده اند، وضعیت را به تلفن های اعلام شده در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گزارش دهند تا با توجه به آن برخورد کنیم. قوانین.

جانشین نیروی انتظامی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: به این مشکل و تخلف رسیدگی می شود. بدیهی است وجه اضافی اخذ شده به فرد مسترد نمی شود، اما یا رضایت شاکی جلب می شود و یا وارد مراحل قضایی می شود.

اما استفاده از خدمات روانشناختی و مشاوره یکی از نیازهای زندگی به ویژه شرایط خاص زندگی این زمان است و برای آگاهی از دانش برای کیفیت بهتر زندگی، استفاده از نظرات متخصصان ستودنی و قابل توجه است. اما فراموش نکنیم که اگر در زمینه ای مانند فعالیت روانشناسان و مشاوران نظارت لازم وجود نداشته باشد و هرکس به میزانی که می خواهد بخواهد، شاهد ایجاد فضای بی اعتمادی خواهیم بود و مردم را از دریافت این خدمات دور خواهیم کرد. و در نهایت به ساختار فردی آسیب می رساند و اجتماعی می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید