مراجعه مردم به مراکز مشاوره و مددکاری در ادارات کلانتری 22 درصد افزایش یافت


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901837

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: مراجعه مردم چهارمحال و بختیاری به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ علی اصغر مهری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: حوزه مشاوره و مددکاری یکی از معاونت های فرهنگی و اجتماعی است که در این حوزه در خصوص مسائل اجتماعی به ویژه مواردی که مردم نیاز به مشاوره دارند فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در کلانتری ها مراکزی به نام واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری داریم، تصریح کرد: نزدیک به 20 کلانتری در استان چهارمحال و بختیاری خدمات مشاوره ای را ارائه می دهند که با تجربه و مورد تایید مشاوران ما هستند و در کلانتری ها بیشتر این خدمات است. توسط پلیس افتخاری یا رسمی استفاده می شود.

مهری ادامه داد: سال گذشته نزدیک به 12 هزار پرونده توسط دستگاه قضایی با استفاده از مراکز مشاوره به ما ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه مشاوران ما در زمینه های خانوادگی، ازدواج، طلاق، تحصیل، تحصیل و یا حوزه های مختلف حقوقی، استخدامی به افراد مشاوره می دهند، گفت: امسال در 6 ماهه اول سال نزدیک به 7200 مورد و مراجعه به مراکز و مشاور ما اشاره کرد که 80 درصد پرونده ها توسط دستگاه قضایی به ما ارجاع شده که منجر به سازش شده است.

مهری بزرگترین سرمایه ما در بحث اجتماعی را اعتماد اجتماعی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اعتمادی که مردم به پلیس داشتند باعث شد گام های خوبی در این راه برداشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید