مراسم بزرگداشت شهید محمود بنی هاشم در مشگین شهر برگزار شد + عکس


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888000

همزمان با سالروز شهادت سردار محمود بنی هاشم، یادواره این شهید والامقام در گلزار شهدای مشگین شهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما به مناسبت سالروز شهادت محمود بنی هاشم، صبح امروز یادواره این شهید والامقام با حضور جمعی از نمایندگان استان از جمله شقر عبدی جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، سیدعلی تدین فرمانده سپاه برگزار شد. تیپ 37 حضرت عباس (ع)، علی وحید، مدیرکل حفاظت آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، داود نوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار و امام جمعه سازمان شهرستان و جمعی از رزمندگان گردان های علی اصغر و قاسم و جانبازان ایثار و شهادت در گلزار شهدای مشگین شهر نگهداری می شدند.

سردار مصطفی اکبری از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این یادواره به تشریح ویژگی های شهید محمود بنی هاشم پرداخت و گفت: دستاوردهای حماسی این شهید والامقام در عملیات های مختلف فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه شهدا به اقتضای ولایت وارد میدان جنگ شدند و با صداقت خود ایمان خود را به اثبات رساندند.

این یادگار دوران دفاع مقدس بابیان اینکه امروز رسالت سنگینی بر دوش ماست، بیان کرد: امنیت امروز ما مرهون جانفشانی شهدای دوران دفاع مقدس است و امروز نیز شهدای مدافع حرم و حافظ امنیت در جهت تقویت تلاش کردند. و با ادامه راه شهدا راه شهدا را تثبیت کنید.

وی گفت: امنیت حاکم بر جامعه حاصل از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است که در عرصه های مختلف در مقابل توطئه های استکبار ایستادگی کردند.

سردار اکبری به گروه های تکفیری اشاره کرد و گفت: تکفیری ها با هدایت و حمایت انگلیس علیه ملت ایران فعالیت می کنند.

وی بصیرت و بیداری را برای مقابله با توطئه های انگلیس ضروری دانست و گفت: امروز برای مقابله با استکبار مبارزه خالصانه لازم است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: امروز ملت ایران شهیدان در مقابل داعش ایستادگی کرد و فرزندانشان در غربت با تاسی مکتب عاشورا حماسه آفریدند و تبدیل شدند. بنیانگذار مکتبی شبیه به مکتب سلیمانی در دنیای امروز.

وی در پایان سخنان خود به بیان خاطراتی از شهید محمود بنی هاشم پرداخت و گفت: آرزوی این شهید والامقام اطاعت از ولایت فقیه و پیروی از فرامین ائمه انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده گردان حضرت سیدالشهدا، فرمانده گردان حضرت علی اصغر، فرمانده گردان حضرت قاسم و فرمانده گردان حضرت قائم (عج) از جمله مسئولیت های شهید میر محمود بنی هاشمی در عملیات والفجر دوم و چهارم، عملیات بدر در دوران دفاع مقدس سرانجام پس از سالها مبارزه و مبارزه با ظلم و اشغال، در عملیات نصر هفت در منطقه «سر دشت» و در ارتفاعات «دو پازا» نیروها از قبل در حال حرکت بودند که در ناحیه سر و شکم مورد اصابت گلوله مستقیم قرار گرفت و در 24 مرداد 1366 به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای شهرک مشگین آرام گرفته است.


58775550 2f11 4dbf adf7 c3fe1e62c209 خبر خاکستری


3edc97d7 c619 412b 8129 5c9805d9b1b4 خبر خاکستری


ee6c6455 35c8 4b38 833e 3edcf695af54 خبر خاکستری


c601cda8 ef0e 486b 91c8 6925074e833c خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید