مربیگری کامبوج چالش جدید من است/ طلای المپیک در المپیک زمستانی مشخص می شود


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807070

قهرمان سنگین وزن ایران گفت: نحوه اهدای مدال طلای المپیک لندن در نشست IOC در المپیک زمستانی پکن مشخص می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامیل قاسمی، قهرمان اسبق سنگین وزن جهان و المپیک درباره مربیگری در کامبوج گفت: از نظر استعداد، این کشور حرفی برای گفتن ندارد اما با استعدادی که دارند، شاید در سال های آینده پیشرفت کنند. “

وی گفت: کشتی ورزش محدودی است و ممکن است بسیاری از کشورها روی آن سرمایه گذاری نکنند و مانند فوتبال نباشد. چندین کشور جدید هستند که می خواهند سرمایه را به کشتی تزریق کنند و رفتن به کامبوج یک چالش جدید در زندگی من است و من این کار را انجام می دهم تا در کشتی سازنده باشم.

قهرمان اسبق المپیک گفت: می خواهم در ایران تمرین کنم، چون کشور ما چشمه آب گرمی است، به خصوص در زادگاه من، جوانان استعداد ذاتی دارند.

قاسمی گفت: هنوز در المپیک لندن مدال طلا نگرفته ام. البته گفتند مدال ها در کمیته بین المللی المپیک تایید شده است و باید در جلسه ای تصمیم گیری شود. این را 3 ماه پیش کمیته بین المللی المپیک تایید کرد و گفتند مدال های IOC را بفرستیم تا طلا و حکم را برای طرف مقابل بفرستیم.

وی گفت: از اولین سوالی که مطرح شد، خودم پیگیری کردم. این موضوع دو سال است که مطرح شده است. در این دو سال یک سری نامه به فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک نوشتم تا پیگیری شود اما خیلی طول کشید تا این موضوع در نهایت تایید شود.

قهرمان سابق المپیک به رادیو ورزش گفت: تأیید این موضوع برای کمیته بین المللی المپیک مهم بود. هیئتی از کمیته ملی المپیک کشورمان در آستانه رقابت های المپیک زمستانی پکن قرار دارد و قرار است جلسه ای با IOC مشخص شود تا مدال من در کجا اهدا شود.

کمیل قاسمی مدال برنز المپیک لندن را به دست آورد اما مدال طلا و نقره به آرتور تایمازوف از ازبکستان و مدزمانیشویلی از گرجستان پس از مثبت شدن تست دوپینگ رسید و کمیل قاسمی مدال طلا را کسب کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید