مربی مستقل: کیفیت داوری ما باید ارتقا پیدا کند

مربی مستقل: کیفیت داوری ما باید ارتقا پیدا کند

پیروز گربانی پس از تساوی یک بر یک مقابل استقلال ملاثانی گفت: از نظر فنی به دلیل کمبودهایی که داشتیم امروز 8 بر 9 بازیکن ما غایب بودند اما بازیکنان ما تمام تلاش خود را کردند و عمل میل در ما دیده شد. تیم، و این مهمترین لحظه ماست.» بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند، اما نتوانستیم برنده شویم، مخصوصاً در نیمه دوم؛ وقتی گل زدیم، تمرکزمان را از دست دادیم، در حالی که دیروز تمرینات زیادی روی ضربات آزاد داشتیم. باید سعی می کردیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم، اما از نظر فنی از نحوه بازی بازیکنم در نیمه دوم راضی بودم.

وی در خصوص شرایط دفاعی تیم حریف گفت: حریف سبک بازی آبرومندی داشت. برای پیروزی و گلزنی در دقایق پایانی نیاز به ابزار داشتیم که متاسفانه نداشتیم، امروز فقط دو شیفت داشتیم. بازیکنان کم تجربه ای بودند که شاید نتوانند در این بازی به ما کمک کنند. شاید اگر نفرات دیگری داشتیم در 10-15 دقیقه آخر تهاجمی تر بازی می کردیم. با اینکه 7-8 روز از شروع تمرینات می گذرد و شرایط بدنی بازیکنان به وضعیت ایده آلی که باید باشد و نیاز به کار بیشتری دارد نرسیده است، اما میل به خواستن و برد را در تیمم دیدم و این اتفاق خوبی است. . به بازیکنانم گفتم دیگر وقت نداریم چون نیم فصل دوم است و باید هر چه زودتر نقاط ضعف را برطرف کنیم.

قربانی در مورد جدایی اش از رایکا و اینکه هواداران خواهان بازگشت او به تیم هستند و این اتفاق افتاد، گفت: با این حال مشکلاتی وجود داشت که در گذشته نمی خواهم درباره آنها صحبت کنم. من خودم این تیم را بستم و نسبت به تیمم تعصب داشتم. من مثل بعضی از مربیان نیستم که وقتی از یک تیم جدا می شوم، گروهی از بازیکنان را برای انجام کاری فرا می خوانند و کم کاری می کنند یا می خواهند تیمم را از دست بدهند. من خودم این تیم را بستم و مثل خانواده ام آن را دوست داشتم. شرایط به گونه ای بود که موفق شدم برگردم و کار نیمه وقتم را با تمام عوامل باشگاه و هواداران خوبی که داریم تمام کنم. چیزهای خوب را می توان اختراع کرد. البته برای گفتن این موضوع، سبک بازی برایم مهمتر از نتیجه است. اگر بتوانیم سبک بازی زیبایی را که در تیم انجام دادیم، پشت سر بگذاریم، نتیجه می گیریم و افتخار می کنم که تیم فوتبال رایکا چه در فصل اول و چه در حال حاضر فوتبال تاکتیکی بازی می کند. ما نقاط ضعفی داریم که طبیعی است و باید بر آنها غلبه کنیم.

او درباره سوءتفاهمات با باشگاه گفت: بله، تا حد زیادی حل شده است و نمی خواهم در مورد گذشته صحبت کنم. ما سعی خواهیم کرد که هواداران و ساکنان بابل را راضی کنیم. ما از هواداران انتظار داریم که پشت تیم ما بایستند و همچنان از ما حمایت کنند و مطمئن شوند که رایکا بابل شرایط ایده آل خود را برآورده کند. این را در نیم فصل اول قول داده بودم و خدا را شکر به آن رسیدیم. در نیم فصل دوم قول می دهم فوتبال بازی کنم. همه از تماشای آن خوشحال خواهند شد.

سرمربی تیم فوتبال رایکا بابل در صحبت های قبلی خود با کنایه گفت: برگ سبز افتاد و حالا دوباره اجاق را روشن کردیم و اگر خدای ناکرده دوباره جا می شود.

قربانی در خصوص قضاوت بازی با استقلال ملاثانی گفت: داوران سخت کار می کنند اما فکر می کنم کیفیت داوری ما باید ارتقا پیدا کند. وقتی همه تیم ها به داوری اعتراض می کنند، مخصوصا تیم فوتبال ما، البته نمی خواهم در مورد تیم مقابل صحبت کنم، اما این سبک بازی خیلی دیر شده، همه در زمین بودند. البته تیم ها می روند بررسی می کنند و می بینند که بهترین راه خواباندن بازی است و این برای من افتخار است، اما این سبک بازی قدیمی است و ما باید آنقدر قوی باشیم که حریفان از تاکتیک استفاده کنند. یک بازی زیباتر. این اتفاق نیفتاد، اما به آنها خسته نباشید گفتم. فوتبال باید تکانی بخورد فصل تره بار دیگر تمام شد، باید بروند دانش فنی خود را افزایش دهند. می توانیم در ایران نتیجه بگیریم اما باید فوتبال ایران را تکانی بدهیم تا بتوانیم در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی گفت: برخی مربیان مربیگری در لیگ یک را با سبک خاصی تصور می کنند، مثلاً سر داور فریاد می زنند و سر او فریاد می زنند که اصلاً اینطور نیست. این اشتباه است به همین دلیل فوتبال پیشرفت نمی کند. می بینی لیگ 1 ما بهتر از فصل قبل است؟ نه، آنها چنین وضعیتی را با لیگ برتر نمی بینند، شما هیچ تولد تاکتیکی یا اتفاق جدیدی نمی بینید. تمام تدبیر آنها این است که به داور فشار بیاورند، بعد از بازی اظهارنظر کنند، اگر فوتبال است، فوتبال خارجی که از تلویزیون پخش می شود، همه چیز اشتباه است. لالیگا، اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، ایتالیا، پس همه اشتباه می کنند، پس اگر فوتبال است، پس فوتبال ما چیست! فوتبال یک ورزش وارداتی است که باید از آن الگو بگیریم. من خودم اغلب مشکل دارم، باید خودم را اصلاح کنم، چه اشکالی دارد؟ از مربیانی که مسابقات فوتبال آنها را تماشا می کنیم، چه از نظر اخلاقی و چه از نظر فنی، تقلید کنید. متاسفم که می توانم شادی فوتبال را در چهره تماشاگران خارجی ببینید اما متاسفانه ما از فوتبال لذت نمی بریم و با هر تاکتیکی فقط به دنبال نتیجه گیری هستیم و این خوب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید