مرحله اول ساخت میدان ورودی زاهدان تا پایان دی ماه به پایان می رسد


ساعت: 13:06
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920627

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان:

اکبری از اتمام فاز اول ساخت میدان ورودی شهر زاهدان با 40 میلیارد ریال وام تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، عطا اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان امروز در بازدید از شهرسازی راه و میدان زاهدان گفت: از اولین تابلوی بصری شهر در ذهن مسافران دروازه و ورودی شهر است که می تواند تصویر ذهنی دلپذیری از آنها ایجاد کند، اداره راه و شهرسازی استان سال هاست که بر رفع این معضل در ورودی شهر زاهدان تمرکز دارد و دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی کنونی این شهر ابتدا به ماهیت مفهوم ورودی پرداخت و پدیده را شناخت و سپس با استفاده از تمام توانمندی های خود سعی در ساخت آن داشت.

وی ادامه داد: در همین راستا این میدان در دو فاز طراحی المان های ویژه و ساخت محوطه به یکی از بزرگ ترین و زیباترین میدان های شهر زاهدان تبدیل می شود که مرحله اول آن ساخت المان با ارتفاع 14 متر و هزینه 40 میلیارد ریال این آخرین مرحله است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه این استان با تاریخ کهن و آثار و اماکن باستانی و تاریخی فراوان و مناظر بکر و دیدنی دارای جاذبه های بی نظیر فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: عنصر ورودی این میدان در ساختاری هشت ضلعی ساخته می شود که در هر ضلع آن به مساحت حدود 70 متر مربع با تاکید بر رویکرد وحدت ملی و مذهبی، تصاویری از فرصت های تاریخی و گردشگری از شمال تا جنوب استان به تصویر کشیده شده است. به طور مشهودی پردازش خواهد شد تا هر گردشگر بتواند برای چند دقیقه زیبایی فرهنگی خود را به طور کامل احاطه کند.

اکبری با تاکید بر اینکه فاز دوم میدان ورودی شهر زاهدان تا ابتدای سال آینده تکمیل می شود، تصریح کرد: برای ساخت این پروژه در مجموع 80 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید