به زودی قطعه اول پروژه راه آهن زاهدان – چابهار به بهره برداری می رسد


ساعت: 16:59
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893331

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه اول پروژه راه آهن زاهدان – چابهار (مسیر زاهدان به هش) را به طول 154 کیلومتر در هفته های آینده آماده می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از هزار کیلومتر بزرگراه جدید در کشور در حال ساخت است و زیرسازی 129 کیلومتر از این راه ها در دولت سیزدهم تکمیل شده است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 6 هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست اجراست که سال گذشته حدود 735 کیلومتر از آن به بهره برداری رسید و 238 کیلومتر از این مسیرها در هفته دولت در استان های مختلف کشور به بهره برداری رسید. .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم قطعه اول پروژه راه آهن زاهدان – چابهار (مسیر زاهدان به هش) را برای بهره برداری در هفته های آینده آماده کنیم.

وی گفت: در حال حاضر 3 هزار و 300 کیلومتر خط ریلی جدید در کشور در حال ساخت است که در مقایسه با طول شبکه ریلی موجود در کشور رقم قابل توجهی است و حدود 500 کیلومتر ریل پیش بینی شده است. تا پایان سال مالی 1401 تکمیل شود. راه آهن جدید به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای کشور، 5 پروژه ریلی داریم که حدود 561 کیلومتر خط ریلی جدید است که پیشرفت فیزیکی این 5 پروژه بالای 70 درصد است که خط راه آهن میانی به تبریز را شامل می شود. راه آهن زاهدان به خاش، راه آهن همدان به سنندج، راه آهن رشت به خزر و راه آهن وسط به اردبیل که اگر تا یک سال آینده 4400 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم، می توانیم از پروژه ها استفاده کنیم.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های حمل و نقل کشور هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید