خط راه آهن چابهار به زاهدان یکی از پروژه های بزرگ کشور است


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884920

حسین مدرس هیبانی گفت: با توجه به ظرفیت مرز و امکان تجارت و ترانزیت، یکی از مگا پروژه های کشور در استان راه اندازی خط ریلی چابهار – زاهدان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون حسین معلم خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مشکلات ریلی استان، ساخت خط ریلی را به اندازه انتقال آب اهمیت دارد. از دریای عمان اظهار داشت: این پروژه برای ایجاد کریدور ریلی در شرق کشور و اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی و کمک به توسعه مکران است. سواحل با ایجاد خطوط ریلی که کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان را با آب های آزاد اقیانوسی متصل می کند و بستر مناسبی را برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه از اهمیت بالایی ایجاد می کند.


وی تصریح کرد: لزوم استفاده حداکثری از سواحل وسیع خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان تنها کشور خاورمیانه با این پتانسیل، استفاده از سواحل بندر دریایی عمان و چابهار برای روابط تجاری و تبادل کالا، تاکید و توجه ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به اهمیت راهبردی و استراتژیک سواحل مکران و بندر چابهار از نظر اقتصادی، نظامی و فرهنگی و همچنین حمایت دولت از تامین زیرساخت ها و فعالیت های اقتصادی در خلیج فارس و دریای عمان به ویژه منطقه مکران می تواند با مزیت های منطقه ای مقایسه شود و عوامل مهم این طرح را برشمرد.


استاندار ادامه داد: یکی از نیازهای استان پهناوری مانند سیستان و بلوچستان احداث راه آهن است.


مدرس حبانی خاطرنشان کرد: از زاهدان تا هش 7 ایستگاه وجود دارد و 148 نفر در حال جذب و آموزش هستند.


وی با بیان اینکه قدیمی ترین ریل کشور خط ریلی زاهدان – میرجاوه است، تصریح کرد: زاهدان پس از تکمیل خط ریلی چابهار – زاهدان به پیوند ریلی تبدیل می شود.


استاندار ادامه داد: با راه اندازی خط ریلی چابهار – زاهدان برای 547 نفر از همین منطقه در شعاع 50 کیلومتری اشتغال ایجاد می شود.


وی گفت: طول کل پروژه راه آهن چابهار – زاهدان 634 کیلومتر است که در هشت قطعه در حال انجام است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید