مردم برهنه را در خیابان دیدم/ اعترافات دستگیرشدگان باید علنی شود

مردم برهنه را در خیابان دیدم/ اعترافات دستگیرشدگان باید علنی شود

روز جدید : در آغاز اسلام بر درهای افرادی که به فحشا می پرداختند پرچم نصب می شد

یکی از نمایندگان مجلس گفت: چند ماه پیش در چند نوبت قبل از اغتشاشات مردمی را در خیابان دیدم که از بدو تولد برهنه بودند. این اتفاقات نشان داد که دشمنان نظام برای حمله به دولت برنامه داشتند.

سید مصطفی میرسلیم، نماینده اصولگرایان تهران در شورای اسلامی، درباره شرایط موجود و لزوم رعایت قوانینی مانند حجاب اجباری می گوید: نظام جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی و موازین شرعی دارد که باید رعایت شود. قانون باید رعایت شود وگرنه نظام نابود می شود. از چیزی که جزو احکام اسلام است نباید تخطی کرد، پس باید در این مسیر دقت کرد و در اجرا دقت کرد. نهادهای مختلف در کشور وظایف متفاوتی در خصوص حجاب دارند. بخشی از فعالیت آنها فرهنگی است، بخشی دیگر ارشاد و پلیسی است و وجود گشت ارشاد هم مبنای قانونی داشت.

به گزارش رویداد۲۴، بخش هایی از گفتگوی میرسلیم را در ادامه می خوانید:

*چند ماه پیش و در چندین نوبت، قبل از اغتشاشات مردمی را در خیابان دیدم که برهنه بودند. این اتفاقات نشان داد که دشمنان نظام برای تعرض به حاکمیت برنامه داشتند زیرا ریشه انقلاب اسلامی فرهنگی و معنوی است.

*دشمنان نظام متوجه شدند که با اصرار بر مشکلات اقتصادی، کارشان نمی رود. از سوی دیگر تاکید بر مسائل نظامی نیز پاسخ مناسبی برای آنها نبود چرا که سابقه هشت سال جنگ تحمیلی را دیدند. پس رفتند، تامل کردند و بر اساس تحقیقات دقیق، وارد مشکلات فرهنگی و معنوی ما شدند.

* این نظریه حتی از سوی وزارت خارجه آمریکا نیز بیان شد. آنها سعی کردند ایران را تحت فشار اقتصادی قرار دهند تا از آن برای ایجاد ضعف در عرصه های فرهنگی و معنوی مردم استفاده کنند که از دو سال پیش به طور جدی آغاز شد.

* گفته می شود حجاب فراگیرتر شده است. پس باید چیزهای پشت قضیه روشن شود، یعنی آشکار شود تا بفهمیم دشمن نقشه داشته است. نه اینکه مثلاً گشت ارشاد ضعیف بود و این اغتشاشات درست شد، یعنی دشمن از این اتفاق استفاده ابزاری کرد.

* نظام و صدا و سیما باید افشاگری کنند. اعترافات دستگیرشدگان باید علنی شود تا حقایق را به اطلاع همه برسانیم، هرچند مردم به این گونه کارها مشغول هستند، اما اینجا نیز مورد لمس دشمنان قرار گرفته ایم و اکنون باید در مسیر خنثی سازی قرار بگیریم.

*به این معنا که بخواهیم بفهمیم انقلاب اسلامی چگونه به وجود آمد و اساس آن را بشناسیم و بگوییم برای حفظ این نظام چه باید کرد. این کار نباید با تدابیر قهری انجام شود، بلکه باید جنبه تفاهم داشته باشد.

بگذریم که نظافت به درد همه می خورد و حالا اگر کسی بخواهد ناپاک و ناسالم زندگی کند، خود به خود از طرف جامعه طرد می شود. این سؤال مخصوصاً برای نسل جوان ما که اکنون وارد عرصه شده و حوادث قبل از انقلاب را ندیده است، ضروری است.

* وقتی ریش در فهم و شعور مردم ضد ارزش می شود، اگر ریش وارد عرصه شود، تحقیر می شود و این مبنا ممکن است.

*در اوایل اسلام این کار به این صورت بود که در خانه افرادی که به فحشا روی می آوردند پرچم می گذاشتند. اسلام نشان داده است که با نجاست نمی توان به نقطه مطلوب رسید. حالا کسانی که به آخرت اعتقاد دارند این سؤالات را به سرعت درک می کنند زیرا در قیامت باید به آنها پاسخ دهند. ما باید به بحث حجاب بپردازیم تا این روند هر چه بیشتر به منصه ظهور برسد.

دیدگاهتان را بنویسید