مردم دنیا عمیقا از جنایات اسرائیل و آمریکا علیه غزه خشمگین هستند

رئیس جمهور در گفتگو با همتای ترکمنستانی خود:

رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکمنستان گفت: جنایت صهیونیست ها و آمریکا علیه مردم غزه خشم عمیق همه مردم جهان را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در گفتگوی تلفنی با سردار بردی محمداف رئیس جمهور. ترکمنستان تصریح کرد: امروز چه ظلم و جنایت اسرائيل و آمريكا به مردم مظلوم غزه حمله كرد و اين امر همه مسلمانان جهان و همه مردم جهان را به شدت متاثر و خشمگين كرد.

رئيس جمهور ایران با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر روابط دو کشور در سال های اخیر به ویژه افزایش حجم مبادلات تجاری فیمابین، بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات مهم از نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در ایران تاکید کرد. زمینه های انرژی، حمل و نقل و ترانزیت.

رئیسی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری های دو کشور در زمینه برق و گاز، توسعه همکاری های تهران و عشق آباد در بخش حمل و نقل و ترانزیت با استفاده از ظرفیت بنادر جنوب ایران را مورد تاکید قرار داد. از جمله بندرعباس و بندر چابهار.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به فضای تاریخی و تمدنی دو کشور و وجود زمینه برای ارتقای بیشتر تعاملات فرهنگی بین دو ملت، آمادگی ایران را برای اجرای برنامه مشترک فرهنگی با ترکمنستان و تجلیل از شخصیت ها و شخصیت های فرهنگی مشترک اعلام کرد. .

رئیسی در بخشی دیگر از این گفت و گو با بیان اینکه امروز آنچه از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مردم مظلوم غزه انجام می شود، نه تنها همه مسلمانان جهان، بلکه همه مردم جهان را به شدت متاثر و خشمگین کرده است. دفاع از مظلوم و فریاد در مقابل ظالمان را یکی از آموزه های والای مکتب اسلام و جبهه بشریت دانست و بر استفاده از همه فرصت ها برای کمک به مردم مظلوم غزه تاکید کرد.

سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان نیز با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، از مشارکت فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک اقتصادی قدردانی کرد. وی در حاشیه این دیدار بر آمادگی کشورش برای گسترش سطح همکاری ها و اجرای توافقات صورت گرفته در حوزه انرژی، حمل و نقل، ترانزیت و فرهنگ تاکید کرد.


آیا این خبر مفید بود؟