مرد همیشه در جایگزینی ساپینتو شکست می خورد؟

کریمی بدون اشاره به رزومه بسیار ضعیف این مربی در فوتبال اروپا فقط عنوان کرد که برای جذب مربی خارجی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نمی رویم و این مربی همان مربی است که فکر می کنیم باید به سراغ بیا ایران برود! در همین حال کریمی گفت: مهمترین نکته در جذب مربی خارجی سفر مسئولان باشگاه به ایران نیست و آنچه باید به آن توجه شود این است که آیا سرمربی مورد نظر توانایی موفقیت در استقلال را دارد و آیا می تواند منشا تغییرات در این باشد آیا باشگاه است یا نه؟!

اگر بحث سن را در نظر نگیریم و در نظر بگیریم که کارو با وجود اینکه 60 ساله شده است، همچنان مردی کارمند است، کارنامه این مربی پر و امیدوار کننده نیست.

در اواسط فصل 2005-2006، خوان رامو لوپز کارو به جای سرمربی وقت لوکزامبورگ، سکان هدایت رئال مادرید را بر عهده گرفت. این مربی در مجموع 7 ماه در رئال مادرید حضور داشت. او 33 بازی روی نیمکت این باشگاه سرشناس اسپانیایی نشست. در نهایت 17 برد، 10 تساوی و 6 باخت به دست آمد. در نهایت کارو فصل را با 12 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا به پایان رساند و با قرار گرفتن در رده دوم ماموریت خود را به پایان رساند، اما اوج فاجعه زمانی بود که کارو نتوانست با تیم کهکشانی که همیشه مدعی عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شد رقابت کند. به مقام خوبی دست یافت و در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد.

به این اسامی نگاه کنید: رونالدو، رائول، زیدان، بکهام، گوتی، کاسیاس، سالگادو، کارلوس، هلگرا و… اینها بازیکنان رئال مادرید در زمانی بودند که کارو با این همه ستاره نتوانست جایگاهی به دست آورد. شرایطی که ممکن است در مختصات باشگاه استقلال و لیگ ایران هم پیش بیاید، ستاره ها همیشه در ترکیب استقلال بازی می کنند، اما مشخص نیست سرمربی خارجی باشگاه استقلال توانایی کار با این بازیکنان سرشناس را دارد یا خیر؟ !

پس از این فصل سیاه، کارو باشگاه رئال را ترک کرد، اما این پایان روزهای سیاه اسپانیایی نبود. کارو در تیم های رقابتی سانتاندر، لوانته و سلتاویگو عملکرد خوبی نداشت. او که تجربه مربیگری در تیم زیر 21 سال اسپانیا را داشت، پس از ناکامی های فراوان راهی تیم ملی عربستان شد اما این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی (برزیل 2014) از دور رقابت ها حذف شد. برای ثبت بدترین رکورد تاریخ عربستان، کارو در تیم ملی عمان چیزی به دست نیاورد و در عمان هم نتوانست مربی متحول کننده ای باشد.

سرمربی اسپانیایی حتی در باشگاه شنی چین هم به جایگاه بالایی نرسید. کارو در دور سوم جام حذفی با شنژن به چین بازنشسته شد. وی در رده ششم لیگ قرار گرفت و در نهایت با 25 بازی 14 برد، 6 تساوی و 5 باخت از این باشگاه جدا شد.

حالا کارو در شرایطی مربی استقلال شده که 4 سال است مربی نشده است و این سوال مهم است که اگر بالاخره سرمربی استقلال به توافق برسد و سرمربی استقلال شود، آیا او می شود. آیا می توان با این باشگاه موفق شد؟!

خوداشتغالی در ایران؟

گفته می شود این مربی اسپانیایی روز سه شنبه به ایران می آید. داستان ها و احادیث زیادی از سفر او شنیده می شود. در همین رابطه گفته شد که کارو تمام هزینه های سفر به ایران را شخصاً پرداخت خواهد کرد. این مشکل شاید به دلیل بیکاری سال ها سرمربی اسپانیایی باشد اما به هر حال صرف چنین هزینه ای برای سفر به ایران تا تایید این مربی قابل قبول نیست. شاید اگر کارو به ایران بیاید اولین سوالی که از او می شود در مورد پرداخت هزینه های سفرش به ایران باشد تا شاید بتوان این سوال را برطرف کرد؟!

دیدگاهتان را بنویسید