مروری بر زندگینامه شهید از حرم سامارا


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820646

شهید تقوی فر که در زمان سقوط صدام به فرماندهی قرارگاه مهران منصوب شد، زمینه زیارت مردم به عتبات عالیات را فراهم کرد و پس از ظهور داعش درخواست بازنشستگی به سپاه قدس داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، شهید مدافع حرم سیدحمید تقوی فر در 20 فروردین 1359 در روستای عبودیس از توابع شهرستان کارون (کوت عبدالله) دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان منطقه به پایان رساند و برای تحصیلات متوسطه به دبیرستان سعدی اهواز رفت و به رختخواب رفت.

وی نقش اساسی در مبارزه با توطئه‌های ضدانقلاب در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به تحریک استعمارگران ناامن در خوزستان داشت. سابق.

با شروع جنگ به همراه پدر و برادرانش راهی جبهه های جنگ شد و پدر و یکی از برادرانش در راه اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند. شهید تقوی فر در پایان جنگ به کار خود در نیروی قدس ادامه داد و سرانجام در سال 1390 از سپاه پاسداران بازنشسته شد.

زمانی که عناصر اجیر شده تکفیری ها به مردم مظلوم عراق حمله کردند و حرم اهل بیت (س) را هتک حرمت کردند، برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) راهی عراق شد.

در عملیات سامره که خمپاره های داعش به حرم مطهر امام عسکریین(ع) اصابت کرد; طی سه روز به فرماندهی سردار تقوی فر، داعش مجبور به عقب نشینی شد و منطقه پاکسازی شد.

شهید تقوی فر که در زمان سقوط صدام به فرماندهی قرارگاه مهران منصوب شد زمینه زیارت مردم به عتبات عالیات را فراهم کرد و پس از ظهور داعش درخواست بازنشستگی به سپاه قدس داد. عراق به فرماندهی حاج قاسم در محور سامارا برای جلوگیری از پیشروی داعش به عتبات عالیات.

سرانجام سید حمید تقوی فر در دفاع از حرم های مطهر در تاریخ 19 خرداد 1393 توسط عناصر تکفیری داعش در منطقه بلد سامره به شهادت رسید و مزار وی در گلزار شهدای اهواز قرار دارد.

بخشی از وصیت نامه شهید تقوی فر به شرح زیر است:

انقلاب اسلامی که آرزوی انبیاء الهی (ع)، ائمه اطهار (ع) و مؤمنان و مؤمنان و مستضعفان جهان بود، به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و ایثار شهدا و شهدا بود. خانواده های آنان، جانبازان و خانواده های معزز و ملت شریف و پایدار ایران اسلامی به دست آمده است و حتماً تمام تلاش خود را برای کمک، همکاری و راهنمایی به کار می گیرید.

دوم اینکه وحدت خود را فراموش نکنید و به دستورات خداوند متعال و انبیاء و ائمه (ع) عمل کنید. بهانه های زیادی برای تفرقه وجود دارد و به راحتی می توان از یکدیگر فاصله گرفت و شیطان و خشم خدا را راضی کرد».

از آنجا در آستانه سالگرد شهادت شهید تقوی فر، هات حزب اللهی شماره جدید خود را به روح مطهر این شهید والامکام به صاحب ممتاز پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت و نشر آثار تقدیم کرد. آیت الله خامنه ای.

متن زیر بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گرامیداشت نام و یاد شهداست:

«روز از نو باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و یافتن و نقطه گذاری زندگی شهدا در جامعه ما رایج شود. «اگر این اتفاق بیفتد، مسئله شهادت یعنی مبارزه تمام عیار در راه کار خدا در جامعه باقی می ماند و اگر هم شد، دیگر شکست برای این جامعه معنایی ندارد و وجود نخواهد داشت و جامعه حرکت می کند. رو به جلو.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید