مرکز فرهنگی هنری سیب و سوران به بهره برداری رسید


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894048

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت 1600 متر و زیربنای 870 متر همزمان با هفته دولت در سیب و سوران راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، در مراسم افتتاحیه این پروژه که با حضور گسترده مسئولان استانی و محلی همراه بود، مدیرکل مرکز استان ضمن تبریک هفته دولت و تکریم شهدای انقلاب با اشاره به سخنان گرانقدر معصومان(ع) درباره اهمیت آموزش در عصر وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می کند تا مکانی را برای کشف و شکوفایی همه کودکان این استان فراهم کند. استعدادها، زیرا آنچه در نظام مقدس جمهوری اسلامی می آموزند، در پیشرفت و پیشرفت کشور مؤثر خواهد بود».

معصومه هادی سپس خطاب به کودکان و نوجوانان مشتاق و هیجان زده سیب و سورانی که در سالن مرکز خود حضور داشتند، سوالی در مورد مفهوم سرمایه و ثروت مطرح کرد و پس از شنیدن پاسخ آنها گفت: شما کودکان و نوجوانان، شما سرمایه و ثروت کشور هستید و هر چه بیشتر کتاب بخوانید. فکر کنید، به مرکز شهر بروید و با معلمان خوب هنر بیاموزید، افراد موفق تری خواهید شد.

وی ادامه داد: این مهم کارکرد کانون برای آینده درخشان اعضای آن را می توان در کار و فعالیت بزرگان بسیاری در عرصه فرهنگ، هنر و ادب این مرز و بوم مشاهده کرد.

هادی همچنین خطاب به صاحبان اصلی مرکز سیب و سوران گفت: استقبال گرم شما در روز افتتاحیه نشانه امیدوار کننده ای است که از رونق این مرکز فرهنگی هنری خبر می دهد.

پس از سخنان مدیرکل مرکز، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باخنر گفت: کانون محل استعدادیابی و استعدادیابی است. نسل آینده را پرورش دهید

رحمدل بامری سپس افزود: دولت توجه ویژه ای به تحقق اهداف در همه زمینه ها دارد و در این میان حوزه کودک و نوجوان بسیار حائز اهمیت است.

فرشاد گرگیج فرماندار سیب و سوران دیگر سخنران این مراسم بود که گزارش مختصری از فعالیت های فرماندار در ایام هفته دولت ارائه کرد.

لازم به ذکر است، ساخت مرکز فرهنگی هنری سیب و سوران در سال 1395 در زمینی به مساحت 1600 متر و زیربنای 870 متر با اعتباری بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال متوقف شد.

از جمله امکانات این مرکز می توان به اتاق قصه گویی، کارگاه سرامیک و نقاشی، سالن کتابخانه، سالن اجتماعات به مساحت 334 متر و ظرفیت 161 نفر اشاره کرد.

مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی هنری سیب و سوران با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار، مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، معتمدین، خانواده ها و سایر مدیران محلی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید