مزایای شگفت انگیز خرما در روز جدید

مزایای شگفت انگیز خرما در روز جدید

سلامت نیوز : مطالعات نشان می دهد که با مصرف خرما، برخی شاخص های التهابی مانند اینترلوکین در مغز کاهش می یابد. شاخص های التهابی که منجر به بیماری هایی مانند آلزایمر می شود.

همچنین خرما می تواند فعالیت پروتئین های بتا آمیلوئید را کاهش دهد. این پروتئین ها باعث ایجاد نوعی پلاک در مغز می شوند. این پلاک ها باعث اختلالات ارتباطی بین سلول های مغز و متعاقبا مرگ سلول های مغز یا آلزایمر می شوند.

همچنین، مطالعه روی موش های آزمایشگاهی که برای مدتی با خرما تغذیه شده بودند، نشان داد که این موش ها نسبت به همتایان خود که با این محصول غذایی تغذیه نشده بودند، قدرت یادگیری و کنترل اضطراب بیشتری داشتند.

تحقیقات در بین زنان باردار نشان داده است که خرما باعث زایمان طبیعی سریع و آسان در آنها می شود. به عبارت ساده تر، زمان زایمان کوتاهتر است و نیازی به تحریک دهانه رحم نیست. در مطالعه ای که بر روی 69 زن باردار انجام شد، مشخص شد زنانی که به مدت 4 هفته روزانه 6 عدد خرما مصرف می کردند، 20 درصد بیشتر از سایر زنان بارداری که خرما مصرف نمی کردند، زایمان طبیعی و راحت تری داشتند.

محققان حدس می زنند که اثر تسریع کار خرما ممکن است با این واقعیت مرتبط باشد که این ماده غذایی حاوی ترکیباتی است که به گیرنده های اکسی توسین متصل می شود و به نظر می رسد اثرات اکسی توسین را در سراسر بدن پخش می کند. اکسی توسین هورمونی است که باعث افزایش سطح انقباضات رحم در هنگام زایمان طبیعی می شود. به عبارت دیگر، اگر این انقباضات کم باشد، زایمان سخت تر و طولانی تر خواهد بود. خرما علاوه بر اکسی توسین حاوی تانن نیز هست که سرشار از ترکیبات قابض است و عملکردی مشابه اکسی توسین دارد. خرما به دلیل داشتن قند طبیعی و انرژی زیاد، گزینه مناسبی برای حفظ سطح انرژی در طول روز بدون ایجاد اضافه وزن در زنان باردار است.

در هر 100 گرم خرما مقدار قابل توجهی 7 گرم فیبر وجود دارد که برای تضمین سلامت بدن کافی است. فیبر با بهبود سطح حرکات روده منجر به تنظیم هضم می شود و از یبوست شما جلوگیری می کند. فیبر همچنین به دلیل فرآیند هضم سریع به کنترل و کاهش قند خون کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید