کار برانکو یک روز جدید شگفت انگیز بود

علی دایی

محرم نویدکیا در آخرین گفتگوی خود درباره نقش برانکو در فوتبالش گفت: برانکو خیلی به من خدمت کرد، او اولین کسی بود که من را به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت کرد. من نه تیم ملی جوانان بودم و نه تیم ملی جوانان و امید. من هرگز در ترکیب اصلی تیم ملی نبودم و هر زمان که می آمدم ، خط را رد می کردم و می رفتم ، اما برانکو در سال 1980 بود. فکر می کنم او مرا به تیم ملی دعوت کرد و این برای من شگفت انگیز بود.

به گفته روزنو ، وی افزود: “برانکو در اولین سالی که در تیم سپاهان بازی می کردم مرا به تیم ملی دعوت کرد و این باعث تغییر فوتبال من شد و نظرم را نسبت به فوتبال تغییر داد.” من یک هافبک دفاعی بودم ، او یک خط برای من گرفت. یک هافبک با نفوذ بازی کرد و فوتبال من به کلی تغییر کرد ، همانطور که آقای فرهاد کاظمی آن را بیشتر به پایان رساند و من یک هافبک با نفوذ شدم ، وگرنه قبل از تیم ملی بزرگسالان حضور داشتم. بیا، من یک هافبک دفاعی بودم و فوتبالم کاملاً تغییر کرد.

نویدکی گفت: در هر صورت ، فکر نمی کنم برانکو به تعریف من با ساختارهایی که در تیم های ایرانی ایجاد کرده نیاز داشته باشد. او یکی از بهترین هایی بود که به فوتبال ایران راه یافت و از همه مهمتر ، چون معتقدم مردم باید سرمربی یک باشگاه یا تیم ملی شوند که فرهنگ آن باشگاه یا تیم ملی را می خورد ، حالا خیلی ها چه می گویند؟ این بدان معناست که یک مربی به عنوان مربی تیم ملی عراق با فرهنگ آن کشور متناسب نیست. اگرچه او مربی بالاترین سطح است و من می دانم که او تیم های بزرگی دارد. یک هلندی با ساختار تاکتیکی منظم و دیدگاه خودش. من می گویم فرهنگ سرمربیان متعلق به باشگاه ها و تیم های ملی است و برانکو یکی از آنها بود که فرهنگ او واقعاً در فوتبال ما صدق می کند و بنابراین بسیار موفق بود.

سرمربی سپاهان درباره علی دایی نیز گفت: دیگر نمی توان زیاد در این باره صحبت کرد، چون او این همه گل زده و بازی ملی هم دارد، به نظرم حرف زدن بی فایده است. این را همه می دانند و شاید خیلی جاها فوتبال ما را با علی دی می شناسند، پس برایش قابل احترام است. امیدوارم علی دی در فوتبال ما باشد چون می خواهم بگویم او سال ها در رختکن بایرن مونیخ، هرتابرلین و بیله فلد و همه تیم های خارجی بود. سرانجام قرار گرفتن در رختکن تیم های خارجی مواردی وجود دارد که قطعاً می تواند به فوتبال ما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید