مزدوران سعودی 10 اسیر یمنی را به ضرب گلوله کشتند

ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784361

کمیته ملی اسیران جنگی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که مزدوران سعودی 10 اسیر یمنی را در سواحل غربی این کشور اعدام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المسیره، کمیته ملی اسرای یمنی از اعدام 10 اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن از مزدوران سعودی در سواحل غربی یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، کمیته ملی اسرای یمنی اعلام کرد که مزدوران سعودی روز شنبه 10 اسیر را اعدام کردند.

این کمیته اعدام اسرای یمنی را اقدامی وحشیانه و تجاوزکارانه اعلام کرد که بدیهی ترین حقوق، اخلاق و ارزش های دینی و انسانی را نقض می کند.

این کمیته تاکید کرد: جنایت اعدام زندانیان را محکوم می کنیم و تاکید می کنیم که این اقدام گواهی بر جنایت مزدوران و رسوایی ننگین برای اربابان آمریکایی، امیر و سعودی آنهاست.

کمیته ملی اسرای یمنی افزود: تکرار جنایات علیه زندانیان نشان می دهد که این اقدام سازماندهی شده از سوی متجاوزان و مزدوران برای انتقام از مخالفان اشغالگری و جنایات آنان است. ما معتقدیم که مسئولیت کامل قانونی و اخلاقی این جنایت علیه زندانیان بر عهده رهبران مزدوران کرانه باختری و حامیان آنهاست.

این کمیته همچنین از نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و سازمان ملل خواست تا این اقدام را محکوم کرده و برای تعقیب عاملان آن اقدام جدی انجام دهند.

کمیته ملی اسرای یمنی افزود: از سازمان ملل و نهادهای مرتبط می خواهیم که اقدامات لازم را برای حمایت از زندانیان و حفظ حقوق آنها انجام دهند.

این کمیته همچنین از گروه های سیاسی، نهادهای داخلی و قبایل یمنی خواست تا این جنایت علیه زندانیان را محکوم کرده و با افشاگری عاملان آن را محاکمه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید