مسابقات جهانی تکواندو حذف هر 3 نماینده تکواندو ایران در روز اول / اعلام برنامه روز سوم تیم ملی ایران


ساعت: 08:37
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911261

روز دوم مسابقات تکواندو قهرمانی جهان با حذف هر سه نماینده کشورمان همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو ، در بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی تکواندو امروز سه شنبه 3 آبان تکواندوکاران منهای 62، 67- و 87- کیلوگرم به دیدار رقبای خود رفتند. . هر سه نماینده کشورمان با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.

ابوالفضل عباسی در وزن منهای 87 کیلوگرم کار خود را با برتری 2 بر صفر مقابل «انریکه پرز» از کوبا آغاز کرد. نماینده کشورمان در دور اول 11 بر 6 و دور دوم را 13 بر 0 به برتری رساند و در ادامه با “میگل مارتینز” دارنده مدال نقره دوره قبل قهرمانی جهان از برزیل با امتیازهای 3 بر 3 و 6 بر صفر به مصاف “میگل مارتینز” شماره یک جهان رفت. 2. در مجموع 2-0 پیروز شد و به دور سوم رفت.

وی در این مرحله در مبارزه با مهدی خدابخش تکواندوکار ایرانی تیم ملی صربستان در دو راند شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. دور اول این دیدار با نتیجه 3 بر 1 به نفع حریف به پایان رسید و در دور دوم دو تکواندوکار با نتیجه 8 بر 8 به تساوی رسیدند و سیستم داور کامپیوتری به برتری حریف رأی داد که متاسفانه داوران. در پاک کردن سه امتیاز عباسی و دادن اشتباه کرد. آنها در آخرین ثانیه ها به حریف هشدار دادند.

سیدا نرگس میرنورالهی در وزن منهای 62 کیلوگرم پس از یک دور استراحت، 2 بر 1 از کارولین جلسویک از نروژ پیش افتاد و در ادامه به مصاف اشلی کریولد، شماره 2 جهان از کانادا رفت و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و نبرد را ترک کرد. حریف کانادایی دور اول را 2 بر 1 برد و نماینده کشورمان دور دوم را 12 بر 3 برد اما در مرحله سوم این کانادایی بود که با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و در نهایت نماینده کشورمان تا پایان مسابقات آزاد ماند.

زینب اسماعیلی همچنین در وزن 67 کیلوگرم به مصاف لورن ویلیامز از بریتانیا و نایب قهرمان المپیک 2020 توکیو رفت. این مسابقات از روز دوشنبه 23 آبان ماه با میزبانی مکزیک با حضور تکواندوکاران 120 کشور آغاز شد و تا یکشنبه 29 نوامبر ادامه خواهد داشت.

امروز چهارشنبه 4 آبان ماه در سومین روز مسابقات ایران 2 نماینده خواهد داشت.

در گروه بانوان در وزن منهای 49 کیلوگرم با حضور 49 تکواندوکار، غزل سلطانی در نخستین دیدار به مصاف “الکساندرا کاسرس دیاز” از پاراگوئه می رود و در صورت پیروزی به مصاف “گینگ ژائو” از چین می رود. و برنده رتبه پنجم در رنکینگ جهانی. در کنار سلطانی در جدول، نمایندگان نیجر، فنلاند و ترکیه حضور دارند.

در گروه منهای ۶۸ کیلوگرم، رضا کلهر در دور نخست به مصاف «اسماعیل یاکوبا» از نیجر می رود و در صورت پیروزی به مصاف «ایکر کاساس گارسیا» از مکزیک و دارنده مقام چهارمی می رود. رتبه بندی جهانی در سمت کلخور حریفانی از آمریکا، مغولستان، جمهوری چک و استرالیا در جدول حضور دارند. همچنین 57 تکواندوکار در این وزن حضور خواهند داشت.

مهران حشرادی تاکنون در وزن 80 کیلوگرم به مدال برنز رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید