مسابقات جهانی وزنه برداری نقره خامه ای معمولی در اولین تجربه بین المللی


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918132

وزنه بردار وزن 109 کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی 2022 چهارم شد و تنها یک مدال نقره کسب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رقابت های وزنه برداری گروه A قهرمانی جهان 2022 2022 در بوگوتای کلمبیا برگزار شد و نماینده ایران در حرکت یک ضرب به مدال نقره دست یافت اما در دو ضرب و همه جانبه موفق به کسب مدال نشد.

مهدی کرمی در اولین قهرمانی جهان با رکورد 176 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. او در دوضرب با 210 کیلوگرم در جایگاه هفتم و با 386 کیلوگرم چهارم جهان قرار گرفت.

کرمی برای اولین بار در مسابقات جهانی وزنه زد و تنها عنوان بین المللی این وزنه بردار مدال برنز بازی های کشورهای اسلامی است.

دسته 109 کیلوگرم غیر المپیکی است و 9 وزنه بردار در گروه A با این وزن به رقابت پرداختند.

عملکرد وزنه برداران ایران به شرح زیر است:

* حرکت یک ضرب

کرمی در اولین حرکت وزنه 170 کیلوگرمی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم موفق به تسلط بر وزنه 174 کیلوگرم شد و در کورس مسابقه یک ضرب فاصله داشت تا مدال بگیرد.

کرمی در آخرین حرکت از وزنه 176 کیلوگرم عقب بود و در یک حرکت موفق شد هر سه حرکت را به درستی اجرا کند. کرمی در اولین دوره مسابقات جهانی خود به مدال نقره دست یافت.

روسلان نورالدینوف از ازبکستان (قهرمان سابق جهان و المپیک) در وزن 177 کیلوگرم طلا و ایمن باشا از تونس در وزن 175 کیلوگرم مدال برنز را به دست آوردند.

* حرکت دوگانه

رقابت دوضرب فشرده‌تر بود و کرمی برای کسب مدال دوبل و در مجموع باید حرکات دوبل خود را به درستی انجام می‌داد.

وی در اولین حرکت دوضرب وزنه 210 کیلوگرم را مسلط کرد.

کادر فنی برای حرکت دوم وزنه 216 کیلوگرمی را از کرمی خواست که ملی پوش ایرانی از رسیدن به این وزن بازماند و در حرکت دوم شکست خورد.

کرمی در حرکت سوم مجددا برای مهار وزنه 216 کیلوگرمی روی تخته رفت و وزنه را بالای سر برد اما داوران این وزنه را نپذیرفتند و خطا اعلام شد.

نماینده ایران با رکورد 210 و 386 کیلوگرم در مجموع به کار خود پایان داد و از کسب مدال دوضرب و دو ضرب ناکام ماند.

دیدگاهتان را بنویسید