مسابقات قهرمانی جدید ورزش بانوان/ رسیدن به افق جهانی نیازمند حمایت بیشتر است


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808723

طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در جلسه ستاد عالی ورزش دفاع از دستاوردهای ورزش قهرمانی بانوان و حضور حداکثری آنان در رویدادهای آینده را ضروری دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ حضور طاهر طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک در ستاد عالی ورزش که با حضور اعضای ستاد در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و به بررسی دستاوردهای ورزش قهرمانی بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت. انقلاب و لزوم توجه حداکثری به زنان. پیشاپیش پرداخت کنید

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بانوان ما بود که بتوانند در تمامی زمینه های داوری، مربیگری، مدیریت و حتی آموزش عالی مرتبط با تربیت بدنی نیروی انسانی تربیت کنند اما در درجه اول. کل جامعه باید دیدگاه خود را تغییر دهد. «و نگرش به ورزش بانوان به ویژه در زمینه قهرمانی بود. فعالیت های مستمری در حوزه ورزش بانوان به خصوص در رشته های اصلی بود که عموماً با استقبال خوبی مواجه شد اما محدود بود. به ورزش همگانی

وی ادامه داد: محدودیت حضور بانوان در مسابقات قهرمانی زمان بر بود، برای رفع این موانع و همراهی با نگرش های مردمی و وضع قوانین و اخذ مجوزهای لازم از سازمان های ذیربط و مجلس شورای اسلامی نیاز به فرصت داشتید.

طاهریان با اشاره به اینکه نقطه عطف شروع مسابقات قهرمانی بانوان در ایران و حتی کشورهای اسلامی مربوط به شروع مسابقات بانوان در کشورهای اسلامی است، افزود: با شروع این بازی ها نگرش و باورها به مسابقات قهرمانی بانوان شکل گرفت. . در همه عرصه ها آغاز شد و با این شروع شیرین، همزمان با چهارمین دوره بازی های زنان کشورهای اسلامی، ورزش قهرمانان بانوان در ایران به اوج رسید و سفری را آغاز کرد که امروز شاهد درخشش بانوان در رشته هایی هستیم که حتی از مردان هم قوی تر است. آنها از عرصه قهرمانی جلوتر هستند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک افزود: به نظر می رسد حضور حداکثری بانوان در بازی های کشورهای اسلامی و همچنین بازی های آسیایی هانگجو فرصت مغتنمی برای ارتقای سطح کیفی و قهرمانی بانوان باشد. و شرایط لازم برای رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی «در افق بالاتر، سهمیه حضور در بازی های المپیک و ایستادن بر سکوهای قهرمانی بانوان به دست می آید.

وی با تاکید بر سیر تحول ورزش قهرمانی بانوان گفت: در برخی زمینه ها شرایط بانوان بهتر از بانوان است که این مهم تنها حاصل تلاش آنها در این عرصه هاست که می توان آن را مدیون سپک تاکرا و بسیاری از تیم ها دانست. به عنوان والیبال گفت: کبدی، بسکتبال، فوتسال و … در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان و حتی کسب مدال و عناوین قهرمانی در این رشته ها شاهد موفقیت های زیادی بوده ایم.

طاهریان در بخشی دیگر از سخنان خود به ظهور ورزش قهرمانی که نیازمند حمایت بیشتر مسئولان، ایجاد فضای مساوی در فدراسیون ها، برنامه ریزی ویژه بانوان و اختصاص بودجه های جداگانه برای حمایت از ورزش بانوان در فدراسیون ها و ایجاد زیرساخت ها است، اشاره کرد. حضور مربیان خارجی در کنار تیم های بانوان را برشمرد و افزود: استفاده از مربیان خارجی به معنای ناتوانی مربیان داخلی و نفی آنها نیست، بلکه در این راه قطعا شاهد رشد بیشتر در عرصه قهرمانی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید