مسمومیت 16 دانش آموز و معلم در نیشابور

مسمومیت 16 دانش آموز و معلم در نیشابور

رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور گفت: 16 دانش آموز و یک معلم دیگر از دبیرستان های شهید مدنی و شهید امامان نیشابور صبح امروز با علائم مسمومیت به بیمارستان اعزام شدند.

سید مهدی قاضی با ابراز تاسف از این اتفاق خاطرنشان کرد: متأسفانه برای دومین روز متوالی به ما اطلاع می دهند که 13 دانش آموز و یکی از معلمان دبیرستان مدنی بر اثر استشمام بوی بد در کلاس ها مسموم شدند.

وی با بیان اینکه این افراد بلافاصله از اورژانس به بیمارستان منتقل و تعدادی از آنها به صورت پیاده معاینه شدند، افزود: متاسفانه چنین حادثه ای در دبیرستان امامیان رخ داد و پس از استشمام بوی بد دانش آموزان، آتش نشانی، پلیس و اورژانس سه دانش آموز این مدرسه به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

در همین رابطه یکی از نیروهای فرهنگی دبیرستان شهید مدنی به ایسنا گفت: صبح امروز مدرسه بوی فاضلاب گرفت و باعث شد برخی دانش آموزان علائمی مانند سرگیجه و تنگی نفس داشته باشند.

سپس معاون استاندار و فرماندار نیشابور در حضور اولیای دبیرستان بکرات که 37 دانش آموز آن مدرسه در آن روز مسموم شدند به آنها گفت: در قضاوت عجله نکنید. مطمئناً اگر هر یک از ما 10 دقیقه به موضوعی ناخوشایند فکر کنیم، درد تمام وجود ما را فرا خواهد گرفت. یک بخش از این مشکل استرس و دیگری مسمومیت احتمالی است.

ابوطالب جوان با تاکید بر اینکه پزشک متخصص باید درباره صحت این موضوع اظهار نظر کند، گفت: نگرانی های روحی بر جسم و سلامت انسان تاثیر می گذارد.

وی تاکید کرد: کلاس ها به تنهایی برگزار می شود مگر اینکه مقامات بالاتر تصمیم به تعطیلی مدرسه بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید