سگ های ولگرد شهرهای دیگر نیشابور را رها کنید! / مردم نیشابور ماهیانه یک میلیارد در حمایت از سگ ها کمک می کنند


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805514

سگ های ولگرد، اضطرابی که قرار نیست حل شود.

تعداد زیاد سگ های ولگرد این روزها امنیت روانی مردم نیشابور را بر هم زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; این روزها حضور دسته جمعی سگ های ولگرد در نیشابور به یکی از معضلات مردم تبدیل شده است به گونه ای که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می کند.

پس از حمله تعداد زیادی سگ ولگرد به یک کودک 8 ساله در نیشابور، موضوع گسترش یافته و نظرات متفاوتی در خصوص حل مشکل مطرح شده است.

زن جوانی در این خصوص گفت: قسم می خورم سگ هایی را که در شهر رشد کرده و به مردم حمله می کنند به شهرداری اطلاع دهم.

وی که منزل خود را در خیابان دارایی و یکی از محله های مرکزی نیشابور اعلام کرده است، افزود: خانه ما در مرکز شهر است اما صبح که برای کار بیرون می رویم یا بچه ها را به مدرسه می بریم همیشه آنجا هستند. چند سگ ولگرد در خیابان ها… “هستند.

f86aa009 14e5 41c7 8e3e d8ab35f087df خبر خاکستری

این همشهری نیشابوری افزود: دیروز خداوند به ما رحم کرد چرا که به سراغ ما آمدند و با کمک یکی از رهگذران فرار کردیم.

وی افزود: حمایت از این سگ های ولگرد امنیت اجتماعی ما را تهدید کرده است.

یکی از اهالی و تاجر ساکن شهرستان نیشابور در فرهنگیان نیز گفت: پیش از این سگ ها فقط در شمال یا جنوب شهر بودند و معمولا شب ها در این منطقه دیده می شدند.

وی با معرفی خود به عنوان بازنشسته فرهنگی افزود: معمولا سگ ها نیز به تنهایی حرکت می کردند و چرا نمی کردند اما آنچه مدتی است افزایش یافته است حضور این حیوانات در سطح شهر در طول روز است.

این مرد 55 ساله افزود: سگ ها علاوه بر اینکه در روز به صورت گله ای در خیابان ها تردد می کنند، در مرکز شهر نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: البته سگ های تنها هم هستند که معمولا شب ها در کوچه و خیابان به دنبال غذا می گردند.

یکی دیگر از تاجران نیشابور در خیابان دانشگاه نیشابور می گوید: اغلب سگ ها با مردم کاری ندارند و از مردم می ترسند، اما بارها دیده ام که زنان، دختران و کودکان ترسیده و قصد عبور از خیابان را داشته اند و حتی گاهی اوقات ما نیز از آنها می ترسیم. اخیرا شاهد تصادف با ماشین‌ها بودند.

وی افزود: پیش از این سگ های ولگرد در منطقه دیده می شدند اما اخیرا به قدری زیاد شده اند که امنیت روانی از بین رفته است.

ab5ae37a e4fd 466f b1a4 e11828a2869b خبر خاکستری

رهاسازی سگ های ولگرد از شهرهای دیگر نیشابور

حسین میرفانی شهردار نیشابور در پاسخ به این شکایات گفت: سگ های ولگرد توسط پیمانکار در منطقه شهری نجات یافته و به پناهگاه حیوانات منتقل و قرنطینه شدند.

وی افزود: پس از این مرحله سگ ها توسط دامپزشک پارازیتیزاسیون و واکسینه می شوند و برای عقیم سازی به دامپزشک و پلاکی با آرم شهرداری نیشابور ارسال می شوند.

شهردار نیشابور خاطرنشان کرد: پس از طی دوره نقاهت به پناهگاه تحویل یا رهاسازی می شوند و بقیه در پناهگاهی به مساحت حدود 2600 متر و ظرفیت 300 قلاده سگ باقی می مانند.

میرفانی افزود: اگر شهرها و روستاهای اطراف سگ های ولگرد خود را وارد نیشابور نکنند این ظرفیت برای شهرستان نیشابور کافی است.

ما با سگ کشی مخالفیم

احمد همت آبادی، عضو شورای شهر نیشابور نیز گفت: اقداماتی که باید در نیشابور برای سگ های ولگرد انجام می شد، انجام شده و نیشابور یکی از شهرهای پیشرو کشور در زمینه مدیریت سگ های ولگرد است. “

وی خاطرنشان کرد: برخی از موارد حضور سگ ها با توجه به گستردگی شهر اجتناب ناپذیر است.

رئیس کمیته خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر نیشابور افزود: ما سگ کشی نمی کنیم و هر کاری لازم بوده انجام داده ایم. ما کشتار حیوانات را روشی غیر اخلاقی و غیرقانونی می دانیم و از رسانه ها و مردم می خواهیم راه حل های دیگری ارائه دهند.

وی با تایید صحبت های شهردار نیشابور در مورد رهاسازی سگ ها از شهرهای اطراف گفت: فیلمی داریم که خودروهای شهرداری در شهرهای اطراف سگ ها سگ ها را در اطراف و حاشیه نیشابور و حتی نزدیک حیوان رها می کنند. پناه.”

bfb4feab e81d 4d32 96fc 5179313d0af2 خبر خاکستری

هزینه ماهیانه 150 میلیون دلار برای مدیریت سگ های ولگرد

همت آبادی با اشاره به کارهای انجام شده تاکنون گفت: تصمیم در نیشابور چند سالی است که توضیح داده شده و هر روز سگ ها احیا، واکسینه و عقیم می شوند و این کارها در همه دنیا رایج است.

وی ادامه داد: تا امروز ماهانه 150 میلیون تومان برای این کار در نیشابور هزینه می شود که بیشتر آن توسط جمعی از حامیان حیوانات از محل کمک های مردمی تامین می شود.

این عضو شورای شهر نیشابور با اشاره به کمک های مردمی تاکید کرد: ماهانه 60 تا 80 میلیون تن توسط این دسته از علاقه مندان جمع آوری و هزینه غذا، درمان و نیروی کار پرداخت می شود.

همت آبادی خاطرنشان کرد: یک پیمانکار شهرداری نیز با مینی بوس در سطح شهر تردد می کند و سگ های ولگرد را زنده نگه می دارد.

وی افزود: ماهانه 40 میلیون تن برای اسکان، جمع آوری و حمل به پناهگاه به پیمانکار پرداخت می شود.

رئیس کمیته خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به تهیه لایحه ای برای مدیریت این بخش، گفت: از مسائل حقوقی است.

همت آبادی تاکید کرد: با اجرای این توافق همچنان به حدود 80 تا 100 میلیون تن کمک های مردمی در ماه نیاز داریم.

وی با اشاره به ویژگی های این لایحه گفت: در طرح جدید افزایش تعداد سگ ها و به دلیل نیاز به امنیت و غیره این کار مدیریت بهتری خواهد داشت و پیش بینی می شود هزینه های شهرداری به حدود 70 میلیون تن در هر سال برسد. ماه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید