سگ های ولگرد را از سایر مناطق اطراف کوم رها کنید! / حامیان نگهداری سگ در شهر مقصر مرگ دلخراش یک کودک در کوم هستند


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879507

به گفته یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، شنیده ها حاکی از رهاسازی سگ های ولگرد از سایر مناطق اطراف قم است که باعث افزایش جمعیت سگ های ولگرد در قم شده و حامیان نگهداری سگ در خانه کار را دشوار کرده است. برای جمع آوری سگ ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا در چند روز اخیر اخبار تلخی مبنی بر خفه شدن کودک 4 ساله توسط چند سگ منتشر شده است که باعث مرگ یک کودک شده است.خبری ناراحت کننده که همه را به درد می آورد.جمع آوری سگ های ولگرد و حیوانات دیگر این بیماری را به انسان منتقل می کند. .

قانونی برای جمع آوری سگ های ولگرد و قلاده سگ های مالکان وجود دارد، اما به نظر می رسد باید اجرای بهتری انجام شود. مدیریت پسماند را نمی توان به مناطق خصوصی محدود کرد و مجری قانون باید وارد عمل شود.

روز به روز بر تعداد سگ های ولگرد در کشور افزوده می شود و این میهمانان ناخوانده حیات وحش ایران به یکی از معضلات اصلی گونه های ارزشمند جانوران وحشی و همچنین سلامت شهروندان تبدیل شده اند. عقیم‌سازی، واکسیناسیون، جمع‌آوری و نگهداری سگ‌ها توسط سازمان‌های متولی و ممنوعیت تغذیه آن‌ها از جمله مواردی است که کارشناسان محیط زیست برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

به گفته یک کارشناس شهری، حمایت و پوشش رسانه ای نامناسب حامیان سگ در محیط های شهری و خانگی باعث شده تا شهرداری در جمع آوری سگ ها احتیاط بیشتری کند.

سید معتبی سبحانی عضو شورای اسلامی شهر کوم در گفتگو با خبرنگار کوم فردا اظهار داشت: سازمان پسماند شهرداری کوم وظیفه جمع آوری سگ ها را بر عهده دارد و این امر به خوبی در حال انجام است. پس از جمع آوری آنها، سگ ها را در مراکزی که دارند نگهداری کنید. و تله گذاری در مکان هایی که تعداد سگ ها زیاد است و انتقال سگ ها به مراکز مورد نظر پس از به دام افتادن آنها و به هیچ وجه کشتار و انهدام سگ های ولگرد در دستور کار نیست و سگ ها زنده می شوند.

سبحانی ادامه داد: پس از جمع آوری سگ های ولگرد، سگ های با ارزش و قابل استفاده به عنوان دام به مراکز لازم فرستاده می شوند و سگ هایی که ارزش کار را ندارند در مراکز نگهداری می مانند و البته تا زمانی که تمام شود. . زندگی می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از فعالان حقوق حیوانات در این زمینه تندرو هستند، گفت: گروه های مختلفی وجود دارند که به شدت از حیوانات حمایت می کنند و با جمع آوری حیوانات از جمله سگ ها مخالف هستند و موافق زندگی سگ ها در داخل هستند. شهرها و خانه ها هستند و سازمان پسماند شهرداری تحت فشار این گروه هاست.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: بر اساس برخی گزارش ها از سایر مناطق اطراف قم، سگ ها رها شده اند و به همین دلیل جمعیت این سگ ها در قم مدتی است که با وجود جمع آوری سگ های ولگرد زیاد است.

سبحانی بیان کرد: از سوی دیگر در صورت عدم دقت در تفکیک زباله از مبدا حیواناتی مانند موش، سگ و گربه در سطح شهر افزایش می یابد زیرا بستر برای غذا در کیسه های زباله فراهم می شود. مدیریت پسماند در شهرداری کوم برای اصول تفکیک زباله منتقل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید