مسکو شواهدی مبنی بر دخالت لندن در حمله به کشتی های روسی ارائه کرد


ساعت: 05:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908228

سفیر روسیه در لندن شامگاه پنج شنبه شواهدی مبنی بر دخالت انگلیس در حمله اوکراین به کشتی های روسی در خلیج سواستوپل به سفیر انگلیس تحویل داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آندری کلاین، سفیر روسیه در بریتانیا به اسکای نیوز گفت: «ما کاملاً از مشارکت متخصصان انگلیسی در آموزش، آماده سازی و اجرای خشونت علیه زیرساخت ها و ناوگان روسیه در دریای سیاه آگاه هستیم.

کلاین در ادامه افزود: ما می دانیم که این اقدامات چگونه انجام شده است. همانطور که گفتم ما چیزهای مفصلی داریم (شواهد) که ارائه شده است.

سفیر روسیه در انگلیس همچنین تاکید کرد که مسکو شواهد را در روزهای آینده علنی خواهد کرد.

پیش از این روز پنجشنبه، وزارت خارجه روسیه دبورا برونرت سفیر بریتانیا در مسکو را در اعتراض به مداخله لندن در آموزش سربازان اوکراینی و حمله هفته گذشته به کشتی های روسی در خلیج سواستوپل احضار کرد.

در 29 اکتبر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین یک حمله پهپادی زیر آبی علیه کشتی‌های نظامی و غیرنظامی در خلیج سواستوپل در کریمه انجام داده است.

وزارت دفاع روسیه گفت که مقدمات حملات تحت هدایت کارشناسان بریتانیایی انجام شده و اوکراین از کریدور امنیتی مورد توافق بر اساس توافقنامه غلات مورد حمایت سازمان ملل استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید