مشاهده حملات موفق پهپادهای روسیه به “کیف” توسط آمریکایی ها


ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905130

اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از حملات اخیر روسیه به شهر کیف، پایتخت اوکراین، از جمله نیروگاهی که توسط پهپادهای انتحاری روسیه تخریب شده بود، بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سه عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین روسیه به شهر کیف، پایتخت اوکراین بازدید و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

وب سایت صدای اوکراین روز شنبه گزارش داد که جیم هیمز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس هیئت اعزامی به اوکراین، نیروگاه ویران شده اوکراین را در جریان آخرین حملات پهپادهای روسیه تماشا کرد و گفت: «همه آنچه که ما احساس کردیم این بود. حضور در اینجا برای اعلام اینکه مردم و دولت ایالات متحده در کنار مردم و دولت اوکراین هستند، مهم است.

مایک ترنر، یکی از جمهوری خواهان حاضر در آن هیئت نیز در پاسخ به سوالی در مورد ادامه کمک ها به اوکراین گفت که حمایت قوی دو حزبی از اوکراین وجود دارد و این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

در 10 روز گذشته، روسیه به زیرساخت های انرژی در اوکراین حمله کرده است. زلنسکی برای مقابله با حملات گسترده هوایی و موشکی روسیه، از رهبران گروه 7 خواست تا سامانه های دفاع هوایی بیشتری را به اوکراین ارسال کنند. پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به زلنسکی قول داده بود که به حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهد.

در چند روز گذشته موج حملات پهپادی ارتش روسیه علیه اوکراین توجه رسانه های بین المللی را به خود جلب کرده است.

لس آنجلس تایمز در مقاله ای از حمله تعدادی پهپاد کامیکازه روسی به شهر کیف، پایتخت اوکراین، روز دوشنبه خبر داد. گفته می شود روسیه بیش از 2000 پهپاد دریافت کرده است و انتظار می رود از آنها در حملات گسترده برای حمله به پدافند هوایی اوکراین استفاده کند.

الکس گاتوپولوس، تحلیلگر دفاعی الجزیره گفت: «این سلاح‌ها که مهمات «سرگردان» نیز نامیده می‌شوند، می‌توانند بر فراز یک منطقه پرواز کنند تا هدفی را برای نابودی شناسایی کنند.» مانند موشک‌های کروز، می‌توانند اهدافی را در صدها کیلومتر دورتر مورد اصابت قرار دهند. موشک‌های کروز گران هستند، اما پهپادهای کامیکاز جایگزین ارزان‌تر اما دقیق‌تری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید