مشاور امنیت ملی کاخ سفید: ایران باید حملات حوثی ها در دریای سرخ را متوقف کند!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: ایران باید حملات حوثی ها در دریای سرخ را متوقف کند!

وی درباره تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست افزود: با محمود عباس درباره تقویت نیروهای امنیتی این سازمان و گسترش کنترل در کرانه باختری گفت‌وگو خواهم کرد.

این مقام امنیتی آمریکا با بیان اینکه تل آویو حق دفاع از خود را دارد و واشنگتن پشت آن است، گفت: ما با اسرائیل موافقیم که جنگ ماه‌ها طول بکشد، اما در مراحل مختلف خواهد بود. من در مورد جدول زمانی جنگ صحبت نمی کنم، من در مورد گذار از مرحله خشونت به مرحله کمتر خشونت صحبت می کنم.

سالیوان گفت: «ما دیدیم که اسرائیل به تعهدات خود عمل می کند. ما با رهبران اسرائیلی بر ماهیت عملیات و انواع مهمات مورد استفاده تمرکز خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه اظهارات خود افزود: ما به عنوان شریک و دوست اسرائیل عمل می کنیم و برای آن شرط نمی گذاریم. تمایز اسرائیل بین غیرنظامیان بی گناه و حماس نه تنها یک موضوع اخلاقی بلکه یک موضوع استراتژیک است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: غیرنظامیان نباید هدف قرار گیرند و اسرائیلی ها می گویند که در تلاش هستند بین جنگجویان و غیرنظامیان تمایز قائل شوند.

سالیوان با اشاره به گفتگو با “دیوید بارنی” رئیس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی “موساد” تصریح کرد: من در مورد آزادی گروگان ها صحبت کردم و باید با احتیاط به این موضوع پرداخت.

وی با ادعای اینکه در حال تلاش برای تعیین شرایط مرحله انتقال غزه هستند، ادامه داد: کنترل غزه باید به فلسطینی‌ها واگذار شود و طبق برنامه انجام شود. تشکیلات خودگردان فلسطین از نظر نحوه اداره و نمایندگی مردم خود نیازمند تجدید است.

این مقام آمریکایی مدعی شد: دولت اسرائیل اعلام کرده است که برنامه بلندمدتی برای اشغال غزه ندارد. فلسطینی‌هایی که شمال غزه را ترک کرده‌اند باید بتوانند برگردند و احساس امنیت واقعی کنند.

بر این اساس سالیوان با بیان اینکه شانسی برای دیدار با نمایندگان حماس در میدان نبرد ندارد، گفت: حماس از فلسطینی ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و پشت بیمارستان ها و مدارس پنهان می شود.

وی همچنین به مشکل هدف قرار دادن کشتی های رژیم صهیونیستی در تنگه باب المندب اشاره کرد و تصریح کرد: حوثی ها تهدیدی برای آزادی دریانوردی در دریای سرخ هستند و برای مقابله با این تهدید با شرکای خود همکاری می کنیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون ارائه هیچ مدرکی گفت: ایران باید حملات حوثی ها در دریای سرخ را متوقف کند زیرا به آنها سلاح می دهد. ما معتقدیم که ایران می تواند حملات حوثی ها را متوقف کند.»

بر اساس گزارشی، سالیوان با بیان اینکه پاسخ به تهدیدات در دریای سرخ باید از سوی جامعه بین‌الملل باشد نه فقط ایالات متحده، افزود: ما در حال ایجاد ائتلافی برای حفاظت از آزادی کشتیرانی در دریای سرخ و توقف تهدیدات هستیم. حوثی ها.”