مشخصات و فروش 6 درخت بادام پر سود در مناطق گرمسیری

ساعت: 18:29
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923535

با توجه به کاهش بارندگی و احتمال خشکسالی، کاشت درختان و بذرهایی که بتوانند نیاز خود را از طریق بارندگی تامین کنند، بسیار مهم است. درخت بادام یکی از انواع درختانی است که به روش دیم رشد خوبی دارد. اگر قصد کاشت یا خرید نهال بادام خشک را دارید، بهتر است با انواع آن آشنا شوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از آنجایی که کشت و خرید نهال بادام نیاز به آبیاری زیادی ندارد و علاوه بر آن گونه های مختلفی از این درخت وجود دارد که برای مصارف مختلف محصول آن مانند استفاده در آجیل یا برخی غذاها استفاده می شود، بسیاری از کشاورزان و باغداران تصمیم گرفته اند تا بکارند و بادام بکارند.

با توجه به کاهش بارندگی و احتمال خشکسالی، کاشت درختان و بذرهایی که بتوانند نیاز خود را از طریق بارندگی تامین کنند، بسیار مهم است. درخت بادام یکی از انواع درختانی است که به روش دیم رشد خوبی دارد. اگر قصد کاشت یا خرید نهال بادام خشک را دارید، بهتر است با انواع آن آشنا شوید.

مروری بر گونه های نهال بادام در ایران

خرید نهال بادام خشک با توجه به شرایط اقلیمی انجام شود. زیرا انواع درختان بادام خشک در آب و هوای ناسازگار با طبیعت آنها نمی توانند به درستی رشد کنند. بنابراین شناخت نهال و استفاده صحیح از آن برای کشاورزان و باغداران بسیار مهم است. در زیر به بررسی بهترین نهال بادام خشک خواهیم پرداخت.

نهال بادام دیر شکوفه آذر نهال بادام دیم است

از نهال های بادام خشک مناسب برای کاشت در مناطق خشک کوهستانی و کوهپایه ای که تا اواسط بهار احتمال سرمازدگی وجود دارد می توان به نهال گل دیم بادام آذر اشاره کرد. سرمای زمستان برای شکوفه دادن همه بادام ها در بهار لازم است.

اما نهال های دیرگل نسبت به نهال های زود شکوفه مانند آذر دیرگل نسبت به سرما مقاوم ترند. از مناطق مناسب برای کاشت آن می توان به استان های کرمان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و استان مرکزی اشاره کرد..

نهال بادام معامی نهال بادام خشک است

یکی از مهم ترین نهال های بومی و دیرگل ایران که مقاومت بالایی دارد، نهال بادام مائی است. در استان های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، نهالستان های زیادی وجود دارد که علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات بادام را نیز انجام می دهند..

این درخت بادام خشک مانند سایر درختان بادام 2 سال پس از کاشت شروع به میوه دادن می کند. البته محصول اصلی آن بعد از 8 سال یا سن بلوغ درخت است. با توجه به استان های مذکور، از نظر شرایط اقلیمی، نهال مامایی باید در مناطق کوهستانی و نسبتا گرمسیری کشت شود.

همچنین می توانید برای مشاهده قیمت نهال بادام و یا خرید اینترنتی نهال بادام بر روی عبارت (لیست قیمت خرید نهال بادام) کلیک کنید.

نهال بادام سوپر نوا سومین نهال بادام دیرگل

از دیگر گیاهان بومی ایران می توان به سوپر نوا اشاره کرد. این بادام پوسته سفت دارد و آجیل به حساب نمی آید. مقاومت سرمایی سوپر نوا بیشتر کاشت آن را در مناطق سرد بهار انجام داده است.

دیرگل شدن آن علاوه بر مقاومت در این مشکل تأثیر زیادی دارد. عمر مفید این نهال 25 سال است اما با مراقبت و هرس به موقع و همچنین تامین خاک زهکشی شده می توان عمر مفید سوپر نوا را افزایش داد..

درخت بادام تن، چهارمین درخت بادام خشک

تونو یکی از درختان بادام خشک ایتالیایی است که بیشترین رشد را در مناطق سردسیری دارد. خاک مناسب برای پرورش این نهال خاک رس و ماسه است که باید زهکشی خوبی داشته باشد. توجه داشته باشید که این نهال بادام پس از کاشت در سالهای اول برای تولید میوه خوب نیاز به آبیاری دارد.

در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند، استفاده از نهال بادام دیم تونو انتخابی بیهوده است و باید در آب و هوای خشک و در معرض نور مستقیم خورشید کشت شود..

نهال بادام فرانیس پنجمین نهال بادام دیرگل و نیمه خشک

اگر به باغبانی علاقه دارید و به دنبال نهال هایی با مقاومت بالا در برابر انواع آفات و بیماری ها هستید، نهال بادام فرانسوی که منشا آن کشور فرانسه است، بهترین انتخاب است. پوسته و مغز کاغذی مرغوب و مغذی این نهال باعث ایجاد باغات بادام زیادی در بسیاری از نقاط کشور شده است که شرایط آب و هوایی مناسبی برای رشد این بادام دارد..

نهال بادام خوشه ای آخرین نهال بادام خشک ایران

بادام خوشه ای نیز ریشه فرانسوی دارد و به دلیل مرغوبیت، عملکرد نسبتاً بالا، خشمورفیسم بالا و مقاومت به سرما گزینه مناسبی برای کشاورزی است. برای داشتن عمر مفید 25 ساله باغ باید به موقع هرس، آبیاری و سمپاشی شود..

خرید نهال بادام خشک

نهالستان آریا نهال یکی از مجموعه های فعال در زمینه فروش نهال بادام دارای شناسنامه و گواهی بهداشت می باشد. اگر قصد خرید نهال بادام را دارید بهتر است از مجموعه های معتبری مانند آریا نهال کمک بگیرید..

خرید نهال بادام و کاشت آن به دلیل محبوبیت این محصول مورد توجه بسیاری از کشاورزان و باغداران قرار گرفته است. قبل از خرید نهال، باید با انواع آن و شرایط آب و هوایی که می توان نهال را در آن پرورش داد، آشنا شد. مجموعه آریا نهال در زمینه مشاوره و فروش انواع نهال دارای گواهی بهداشت در اختیار شما عزیزان می باشد..

کافیست کلمه نهالستان آریا نهال را در مرورگر گوگل خود جستجو کنید و سپس آدرس را وارد کنید. ariyanahal.ir و از خدمات این نهالستان معتبر دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی بهره مند شوید.

منبع مقاله:https://ariyanahal.ir/نهال-بادام-دیمی/

دیدگاهتان را بنویسید