کشت بیش از 700 کیلوگرم گیاهان دارویی در مناطق نیمه گرمسیری لنده


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915502

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از کشت بیش از 700 کیلوگرم گیاهان دارویی در مناطق سردسیری این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خسرو محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به اهمیت کشت و توسعه گیاهان دارویی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق دارای پتانسیل کشت گیاهان دارویی است. با طبیعی چهار فصل.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده گفت: وجود دو اقلیم سردسیری و گرمسیری همزمان در شهرستان لنده، این شهرستان را به یکی از مناطق مطمئن برای توسعه گیاهان دارویی تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: هفته گذشته با مشارکت خوب مردم و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیش از 700 کیلوگرم بذر گیاهان دارویی جاشیر، گنو و آنغوزه در مناطق سردسیر کوه سیاه و سفید کاشته شد.

محمدی بیان کرد: در این طرح سعی شد در مناطقی که در سال های اخیر آتش سوزی وجود داشت و پوشش گیاهی آن مناطق از بین رفته یا ضعیف شد، کشت شود.

وی ادامه داد: اهمیت ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و مراقبت از انفال، درختان و مراتع یکی از اقدامات موثر این اداره کل در سال های اخیر بوده که شاهد کاهش آتش سوزی های دست اول در این شهرستان بوده ایم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید