مشق عشق بیرجندی در تشییع پرشور لاله زهرایی/ فاطمیه خراسان جنوبی عطر شهید گمنام را به خود گرفت.


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920194

همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پاک ششمین علاله سرخ امروز سه شنبه 15 آذرماه در میان خیل عاشقان و پاسداران خط قرمز شهدا و با حضور اقشار مختلف مردم و مراجع تدفین در 6 نقطه و شهرستان مختلف استان در خراسان جنوبی تشییع و به خاک سپرده شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقاین روزها خراسان جنوبی پذیرای مهمانانی از بهشت ​​است و اگرچه در زمین ناشناخته هستند، اما در آن بالا در بهشت ​​شناخته شده اند. دیدار ما برای تدفین شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از میدان شهدای بیرجند آغاز می شود. یکی پیپ می کشد، یکی عطر و گلاب می پاشد و دیگری مادر شهید زهرا (سلام الله علیها) را زمزمه می کند.

هر لحظه بر جمعیت و یاران شهدای گمنام در کلاردشت افزوده می‌شد، عده‌ای دستمال یا کلاه خود را به نشانه تبرک بر تابوت شهدا می‌گذاشتند و برخی دل‌نوشته‌های خود را برای شهدا نوشتند. که شهدا را فراموش نکنیم.

در مسیر تدفین شهدا از حرف دل مردم، از انتظاراتشان، از عظمت شهدا پرسیدم که امروز نام و یادشان بار دیگر کشور اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید. بچه های امروزی که تا عید و پیمانی دست بر سینه شهدا ایستادند. با امام راحل و رهبر و شهدای والامقام ارتباط برقرار کنید که هرگز راه را گم نمی کنند.

حضور بچه های دهه 80 و 90 در تشییع شهدا بسیار پر رنگ است و جمعی از دانش آموزان با خواندن سرود «رفیق شهیدم» می گویند: «میمیرم برای کشورم، رگ و خونم ایرانی است ببین چندتا بچه از نوادگان قاسم سلیمانی نیستند/ لاله آلاله رشت رو زمین تا آخر دنیا سپید است/ برای هر جای مملکت هفتاد و دو شهید دادیم/ این عمار است؟ اون عماره؟

عطر یاس کبود با عطر 6 شهید گمنام حال و هوای شهر را معنوی و ملکوتی کرد، پرچم های زهرا (سلام الله علیها) یا حسین (سلام الله علیها) در کنار پرچم سه رنگ اسلام خودنمایی کرد. جمهوری ایران در مکان هایی که تشییع شهدا برگزار می شود.

همگی به میدان ابوذر شهر بیرجند آمده اند و خانواده، مادر، پدر، خواهر یا برادر شهید گمنامی به حساب می آیند که حتماً برای کسی عزیز بوده و سال ها منتظر آمدن او بوده اند و کسی. باید منتظر آمدنش بود، جایی برای از سرگیری زندگی.

عطر گل رز و عطر اسپند تمام مسیر تشییع جنازه را فرا گرفت تا گلهای بهشتی حفاظت مقدس آنها را تا خانه ابدیشان همراهی کند. پیکر مطهر شهدای عملیات والفجر 2، بدر، رمضان و تک دشمن در دوران دفاع مقدس از میدان شهدا تا میدان ابوذر بر دستان مردم شهیدپرور بیرجند و آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده هیئات مذهبی تشییع شد. فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند پیکر شهدا را تشییع کردند.

امروز روز شهادت بانویی است که مظهر ایثار و ایثار است و چه صحنه های زیبایی در این روز در بین مردم بیرجند رقم خورد که مردم به خاطر گمنامی نگذاشتند فراموش شود. ایثار و شجاعت جوانان سرزمینشان .

این شهدا به مدت 10 روز در خراسان جنوبی مهمان بودند و امروز در روز منتسب به مادر شهیدان توسط مردم تشییع و با شکوه تشییع شدند. پیکر شهید گمنام در استان خراسان جنوبی، پیکر شهید در کارخانه تایر صحرا، پیکر شهید در حوزه علمیه رضویه بیرجند، پیکر شهید در مسجد جامع طبس، پیکر شهید در روستای محمدآباد طبس و پیکر شهید در روستای دهشک کاینث آرام خواهد شد. پایین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید