لرستان عطر شهید شد/ لاله های گمنام به خانه بازگشتند

ساعت: 21:07
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797992

لرستان با ورود سه شهید گمنام مرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، شهر به خاک و خون کشیده شده است، وصف شهدا شامل صدای مداحی و گریه، بوی اسپند و مردمی است که در انتظار بازگشت لاله های گمنام به خانه هستند.

یکی با صدای مداحی می زند، یکی به سلامت کات می کند و گریه می کند، می روم، می گوید پسرم 17 سالش بود که به جبهه رفت، رفت و بدنش برنگشت. حالا هر شهید گمنامی را که می بینم می گویم شاید این یوسف گمشده من باشد.

امروز سه یوسف گمشده وارد لرستان شدند، پدران و مادران شهید زیادی بودند که آنقدر در انتظار عزیزانشان بودند که لبریز از بهشت ​​شدند، اما امروز مردم لرستان با درخشش خاصی پیکر مطهر شهدا را پذیرفتند تا بگویند. که همه ما مثل خانواده شما هستیم.

لرستان عطر شهید است

خوش آمدید به منطقه قهرمانان، تقدیم 6300 شهید در دفاع مقدس، امروز سه شهید گمنام پا به جلوی چشمانمان گذاشتند و حال و هوای شهر را بهشتی کردند، بوی شهادت در سراسر شهر به مشام می رسد و همه بی تاب و بی قرار هستند. یک بار با قد خود با دشمن روبرو شد و پیروزی را به ارمغان آورد.

9a7e8e37 78ea 4845 a1a4 5a6ccd7af781 خبر خاکستری

در حالی که لرستان میزبان پیکرهای شهدای گمنام است، شهر همچنان حال و هوای سالگرد شهادت سردار سلیمانی را در خود دارد، شهر از دیرباز فضای شهادت بود، اما چه ساعتی به شهر ما آمدی، درست در سوگ شهادت. حضرت فاطمه(س) (شاید در زمان شهادت شما پیشانی بند به نام این بانوی بزرگوار بر سر شماست که در روزهای مبارک به شهر بازگشتید.

نمی دانم پدر و مادرت در قید حیات هستند یا نه، اما با دیدن هر پیکر پاک شهید گمنام، دل پدر و مادر شهدای جاویدالاثر تا بهشت ​​می شود.

جوانان پرشور به استقبال سفر شهدا آمدند، به پیکر شهدا رسیدند و سرشان را بر تابوت گذاشتند و چند لحظه زمزمه کردند، دیگری برای شفاعت سیدالشهدا(ع)، پارچه ای دیگر، صلوات بر تابوت می مالید و با احترام می پذیرد. .

ببرهای سرخ در حال ورود به وطن هستند

آری این جوانانی هستند که در سرما و گرما از وطن و ارزش ها دفاع کردند و جان خود را در دستان همرزمان خود فدا کردند تا دین خود را برای امنیت و آزادی میهن ادا کنند.

سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت:

82564d96 90fa 447a a266 728576071139 خبر خاکستری

وی افزود: امروز پس از برگزاری مراسم استقبال، پیکر مطهر شهدا به سه نقطه شهر هرم آباد منتقل می شود. مراسم شب با شهدا از ساعت 20 در مصلی الغدیر، حسینیه ثارالله و مسجد امام حسن عسگری (ع) گلدستی شرقی برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان گفت: در مسجد امام. سپس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه پیکر شهید از مسجد امام به سمت امامزاده جعفر(ع) تشییع و در پادگان 24 بعثت سپاه بروجرد به خاک سپرده می شود.

لرستان میزبان 3 شهید گمنام است

رشیدی گفت: مراسم استقبال از شهید گمنام شهرستان دورود فردا ساعت 16 در حضرت ابوالفضل(ع) و مراسم شام با شهدا همزمان با نماز مغرب و عشا در مصلی این شهرستان برگزار می شود. مراسم تشییع جنازه روز پنجشنبه برگزار می شود. ساعت 9 صبح پیکر مطهر یکی از شهدا در میدان امام حسین (ع) صنعت نظامی تشییع می شود. قرار است پیکر یک شهید دیگر پس از تشییع در چالانچولان به خاک سپرده شود.

رشیدی گفت: شهید گمنام که در بروجرد تشییع می شود 17 ساله بود که در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید. همچنین پیکر دو شهید دیگر که در شهرستان دورود تشییع می شوند، یک شهید 15 ساله در عملیات خیبر در منطقه ماینون و یک شهید 17 ساله دیگر در عملیات بدر و در شرق ببرها. ، به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

وی گفت: تاکنون 104 شهید گمنام در 33 نقطه استان تشییع و سه شهید گمنام نیز در ماه های اخیر شناسایی شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید