عطر بهشتی «لاله های زهراییان» در دیار علویان/ مردم هر سنگی را به استقبال دانش آموزان مدرسه روح الله گذاشتند.


ساعت: 11:29
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919954

عشق و علاقه مردم مازندران به شهدا ستودنی است.

پیکر مطهر لاله های زهرایی از 12 آذرماه در قالب دو کاروان در شرق و غرب استان به نمایش گذاشته شده است تا علویان فرزندان گمنام حضرت زهرا (سلام الله علیها) را در آغوش بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، دوشنبه هفته گذشته پیکر مطهر چهاردهمین آلاله گمنام دوران دفاع مقدس به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با سومین سالگرد شهدای جبهه مقاومت به مازندران منتقل شد. شهید حاج «قاسم سلیمانی» دیار علوی عترتگین از حضور 14 ساله آلاله زهرایی از ایثار و مقاومت.
سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران میزبان پیکر مطهر 14 شهید گمنام در ایام فاطمیه است، گفت: پیکر این شهدا روز دوشنبه 7 آذرماه وارد استان شده است. ، و در شهرستان بابل مورد استقبال قرار گرفتند.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «شبی با ستارگان» برای تجدید نذورات دانشجویان و ایثارگران در دانشگاه نوشیروانی بابل، افزود: با ورود کاروان لاله های زهرایی به استان مازندران، شور و هیجانی وصف ناپذیری در بین علویان این استان ایجاد شد. حضور شهدای گمنام در مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و آموزشی موجی از شکوه و عظمت سال های حماسه و ایثار را بیدار کرد.
ملکی با بیان اینکه با حضور شهدای گمنام در معراج شهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران شاهد تجدید میثاق گروه های زیادی از جمله دهه هشتاد و نود و اقشار مختلف بودیم. از مردم استان از راه دور و نزدیک به این مکان آمده بودند.وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط سپاه کربلا شهدای گمنام در قالب دو کاروان «لاله های زهرایی» در شرق ظاهر شدند و غرب استان از صبح شنبه.
وی افزود: کاروان لاله های زهرایی صبح شنبه 12 آذرماه با استقبال مردم کلاردشت غرب و گلوگاه شرق استان روبرو شد.
این مسئول با بیان اینکه شامگاه شنبه مقصد کاروان شهدای گمنام شهرهای تنکابن و بهشهر بود، گفت: مردم عباس آباد و سوادکو در چهارمین روز از این کاروان استقبال کردند.
وی همچنین بیان کرد: همچنین مردم شهرستان نور و سوادکو شمالی با پیکرهای مطهر شهدای گمنام وداع کردند.
ملکی افزود: روز دوشنبه 14 آذرماه، کاروان شهدای گمنام در شهرستان های فریدونکنار، میاندورود، جویبار و سیمرغ مورد استقبال قرار می گیرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران زمان برگزاری مراسم استانی وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام را روز دوشنبه 14 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی امام خمینی (ره) اعلام کرد. ساری
وی گفت: همچنین مراسم تدفین استانی پیکرهای مطهر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) روز سه شنبه 15 دی ماه ساعت 9:30 صبح از محل شهدا برگزار می شود. میدان در ساری تا میدان من خمینی را دارم.
سردار ملکی ادامه داد: پیکر پاک شهدای گمنام در ده شهرستان استان مازندران تشییع می شود.وی افزود: پیکر پاک شهید گمنام 20 ساله عملیات خیبر (مد) در مرکز آموزش عالی ملاصدرای تشییع می شود. در رامسر
وی با بیان اینکه پیکر شهید گمنام 19 ساله عملیات کربلای 6 (سومار) در نمک آبرود چالوس تشییع می شود، افزود: همچنین پیکر 20 ساله شهید گمنام عملیات کربلای 6 به خاک سپرده می شود. (سومار) در مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر به خاک سپرده می شود.
سردار ملکی با بیان اینکه پیکر مطهر شهید 19 ساله عملیات بدر (شرق دجله) در دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد تشییع می شود، گفت: پیکر شهید گمنام 20 ساله عملیات کربلای 8 (شلمچه) ) در پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر به خاک سپرده می شود.
وی گفت: همچنین پیکر مطهر شهید گمنام 17 ساله عملیات خیبر (مد) در دانشگاه بنت الهادی آمل تشییع می شود.
این مسئول با بیان اینکه اهالی شهرستان بابل میزبان پیکر پاک دو شهید گمنام هستند، گفت: این دو شهید 19 ساله عملیات کربلای 5 (شلمچه) تفحص شده و در قطعه بابلکنار و گتاب به خاک سپرده می شوند.
وی با بیان اینکه مردم قائم شهر نیز میزبان پیکر شهید گمنام 20 ساله عملیات دشمن یک (دیوانه) هستند، افزود: پیکر این شهید در حوزه علمیه محمدیه به خاک سپرده می شود.
ملکی با اشاره به اینکه شهرستان ساری میزبان چهار شهید گمنام دفاع مقدس بود، تصریح کرد: پیکر مطهر شهید گمنام 16 ساله عملیات خیبر (مد) در مرکز استان تشییع می شود.
وی با بیان اینکه پیکر مطهر شهید 17 ساله عملیات عاشورای 2 (چنگوله) در باغ استان تشییع می شود، گفت: پیکر شهید 18 ساله عملیات بدر (شرق دجله) ) در مجموعه فرهنگی روستای تدر به خاک سپرده می شود .
به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، شهید گمنام 24 ساله این عملیات در روستای سمسکنده تشییع می شود.
ملکی خاطرنشان کرد: همچنین پیکر مطهر شهید 24 ساله عملیات کربلای 6 (سومار) در شهر شهید سلیمانی تشییع می شود.
وی همچنین با بیان اینکه پیکر مطهر چهار شهید گمنام شهرستان ساری در روز شهادت حضرت زهرا(س) تشییع می شود، گفت: از ستاد شهرستانی تدفین شهدای گمنام زمان وداع و تشییع شهدا در شهرهای رامسر، نوشر، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل، قائم شهر و نکا عصر سه شنبه و صبح چهارشنبه 16 آذرماه اعلام شد.
ملکی خاطرنشان کرد: زمان تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام هالوس متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید