احیای سنت دیرینه خانه نشینی با مشکلات عروق کرونر/ وقتی بوی عطر تازه در خانه آرامش را به ارمغان می آورد.


ساعت: 08:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814605

این روزها بسیاری از مردم در تلاش برای احیای سنت دیرینه نقل مکان برای نظافت منازل و ایجاد آرامش خاطر برای خانواده خود در روزهای اوج تاج هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حالا بهار نرم می آید، چشمه ای که پا بر زمین می گذارد و بوی آن در کوچه های شهر به مشام می رسد و نشانه هایش در خانه های مختلف دیده می شود، خانه هایی که رنگ و بوی قدمت را می برد. خلوص دیگری پیدا کن

بله، این روزها صحبت از حرکت و استقبال از بهار است، همه با شور و نشاطی وصف ناپذیر سعی می کنند با نظافت خانه به دیدار بهار بروند.

اما امسال، مانند آوریل 1999، 1400 خانه اهمیت بیشتری پیدا کردند، زیرا بسیاری از مردم خانه های خود را از قسمت های مختلف خانه ضدعفونی و تمیز کردند تا از خود در برابر تاج محافظت کنند یا آن را تخریب کنند. آنها با این ویروس بدتر می شوند.


اهمیت جابجایی خانه توسط پیک Omicron

معمولاً طبق سنت قدیمی، مردم هر سال قبل از سال نو شروع به بازگشت به خانه می‌کنند، اما ویروس کرونا در سال 98 جامعه جهانی را به شدت تحت تأثیر قرار داد، همه ابعاد زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد مردم به سلامت و پاکیزگی توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: وضعیتی که خانه تکانی نسبت به سال های قبل از تاج و تخت اهمیت بیشتری پیدا کرده است، اما برعکس، بسیاری از مردم به دلیل اینکه مانند دو سال اخیر دید و بازدیدها محدود است، ممکن است بسیار بی رغبت باشند. خانه را جابجا کند و با نظافت و مرتب کردن ساده به جشن نوروز برود.

به گفته فیروزکوهی، این در حالی است که امروز خانه تکانی بیش از سال های قبل از تاج گذاری اهمیت دارد، حتی اگر به کسانی که عادت به خانه تکانی ندارند توصیه می شود امسال از آن غافل نشوند. ما بالای Omicron هستیم و در حال گذراندن یک اپیدمی هستیم.

4c1e53df 3088 4b07 898f ee31c791385b خبر خاکستری




مهمترین استراتژی برای مبارزه با ویروس ها

وی خاطرنشان کرد: بدون شک پاکسازی محیط خانه در چنین شرایطی حال ما را بهتر می کند، زیرا منظم بودن به افراد آرامش می دهد که یکی از مهم ترین راهکارها برای مبارزه با ویروس کرون است. این می تواند کمک زیادی به پیشگیری از بیماری و جلوگیری از گسترش آن کند.

این کارشناس گفت: طبق اعلام مرکز کنترل بیماری‌ها، سرویس بهداشتی کشور استفاده از بخارشوی‌ها را برای تمیز کردن پرده‌ها، فرش‌ها، تشک‌ها و مبل‌هایی که در صورت نداشتن بخارشوی در منزل با اسپری تمیزکننده ضدعفونی نمی‌شوند، توصیه کرده است. پیشگیری برای تکان دادن و تمیز کردن خانه، از مخلوط یک چهارم فنجان سفید کننده با سه لیتر آب سرد استفاده کنید.

این پاک کننده و سرکه سفید در برابر ویروس هایی مانند کرونا و آنفولانزا موثر بوده و قدرت پاک کنندگی بالایی دارد. وی گفت: همچنین می توانید سطوح با تماس بالا را با الکل اتانول 70 تا 90 درصد ضدعفونی کنید.


چه چیزهایی باید و نباید برای پرسنل خدمات استفاده شود

فیروزکوهی با اشاره به اینکه خانه تکانی برای افرادی که رسم هرساله است چندان سخت و پیچیده نیست، افزود: اگر هر سال با نظافتچی خانه را جابه جا می کنید، امسال به دلیل شیوع زیاد از نظافت افراد از ورود به خانه خودداری کنید. “زیرا این روزها سلامتی شما مهمتر از هر چیز دیگری است.

وی افزود: در صورتی که به هر دلیلی نیاز به کمک گرفتن از نیروهای خدماتی داشتید، از آنها بخواهید از ماسک و دستکش استفاده کنند، پنجره ها را در حالی که در منزل نیستند باز بگذارند و فاصله فیزیکی 2 متری را رعایت کنند.

این کارشناس گفت: برای استفاده از نیروی خدماتی از ظروف یکبار مصرف استفاده کنید در غیر این صورت ظروف مورد استفاده وی را کاملا ضدعفونی کنید. با توجه به رعایت نکردن برخی از پرسنل خدمات، هنگام کار مراقب باشید در صورت استفاده نکردن از ماسک و دستکش هشدار داده و سطوحی را که لمس می کنید ضدعفونی کنید.

وی ادامه داد: در هنگام خانه تکانی ممکن است لباس، کفش، پتو، اسباب بازی و… مفیدی داشته باشید که به آن ها نیاز ندارید. می توانید آنها را به نیازمندان اهدا کنید یا به خیریه اهدا کنید، اما این اقدام می تواند برای آنها خطرآفرین باشد، بنابراین مهم است که قبل از اهدا و بعد از 24 ساعت آنها را به خوبی شسته و خشک کنید. به نیازمندان کمک کنید.

فیروزکوهی تاکید کرد: از اهدای وسایل شخصی مانند حوله و لباس زیر خودداری کنید و سعی کنید آبروی نیازمندان را حفظ کنید و به آنها لباس نو یا حتی نو بدهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید