بیرجند در سوگ فاطمیه عزاداری با عطر شهدای گمنام آمیخته بود

ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798443

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، امروز بار دیگر عطر عشق در شهر بیرجند رسوخ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، بیرجند در زمان عشق، محل قرار گرفتن میدان شهداست. به هر طرف که نگاه کنی، مردم به اینجا می آیند. شهدای گمنام را ترتیب و دفن کنید.

به هر طرف که نگاه کنی، بغض و گریه مانع نفس و پای تو می شود، گویی مردم این شهر از بستگان این شهدا هستند. مداحی دیگری، وداع با شهدا، حال و هوای همه حاضران را دگرگون کرد. وقتی به اطراف نگاه می کنم، همه ناله می کنند. به تابوت شهدا که نگاه میکنی بغض میکنی با خودت میگی ای شهید گمنام چیکار کردی با دل مردمی که مشتاقانه اومدن پیشوازت و خداحافظی کردند انگار میدونستم شما برای چندین سال

می گویند امروز سردار عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) است و امروز آمدیم «یا فاطمه (س)» و لبیک «یا حسین (ع)»، امروز آمدیم فریاد بزنیم که بگوییم دشمن. فکر می کند او زنده است شما نیستید و نمی ایستید، اما ما نسل جوان به خوبی می دانیم که اگر او زنده نبود هر بار که در گناه غرق می شدیم بر ما ظاهر نمی شدی.

بیرجند امروز با عطر کربلای حسین (ع) به پیکر پاک دو حماسه ساز میدان های معطر نبرد بازگشت و حضور این حماسه سازان پس از سال ها افتخار بزرگی برای امت بیدار بود تا بار دیگر از حماسه سرخ و عاشورا یاد کنند. از آرمان های این شهیدان تجدید وفاداری و عهد و پیمان در این راه درخشان.

آری هنر راستین شهامت بزرگانی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهد علیه السلام و آموختن درس عزت و آزادگی جاودانه ترین و مؤثرترین هنر را به شیفتگان علم بخشیدند و بذر پاشیدند. این خاندان بزرگوار با خون پاکشان.

ناسپاسی است که راه این پرهیزگاران، راه حق، عارفان گمنام و راویان احادیث عشق را فراموش کنیم که هنرشان ایثار است و اندیشه شان جهاد، عروجشان قلعه شهادت، نژادشان است. طایفه ای از محرومان است که شعارشان لا اله الا الله است.

حدیث دوران دفاع مقدس بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که در دفاع از معارف اسلامی به اوج سربلندی، حماسه و عزت رسیده است و باید در حفظ و احیای فرهنگ ایثار و ایثار بکوشیم. -قربانی. فداکاری در دوران دفاع مقدس

پیکر مطهر دو شهید با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در بیرجند از میدان شهدا تا میدان ابوذر این شهر تشییع شد. .

آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بیرجند نماز اقامه کرد تا طی مراسمی داخلی در این مکان ها به خاک سپرده شوند.

مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دیگر که قرار بود امروز در نبندان برگزار شود به دلیل شرایط نامساعد جوی به فردا موکول شد.

پیکر این شهدا فردا بعد از نماز جمعه در روستای چاهداشی نبندان تشییع می شود.

این چهار شهید 16، 17، 19 و 24 ساله هستند که پیکرشان در منطقه شلمچه، ببر شرقی و فکه شناسایی شده و در عملیات های کربلای 5، بدر و والفجر نیز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید