مشکلات منطقه باید از طریق گفتگو بین طرفین حل شود

ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795139

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه عمان بر حل مشکلات منطقه از طریق گفتگوهای بین منطقه ای تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هشتمین دور کمیته مشترک مشورتی راهبردی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان به وزارت امور خارجه به ریاست علی بهاگری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و شیخ خلیفه الحارثیمعاون امور دیپلماتیک وزارت امور خارجه عمان برگزار شد.

دو طرف با اشاره به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور از سطح روابط و تلاش برای توسعه آنها بر اساس اعتماد متقابل ابراز خرسندی کردند.

باقری با تاکید بر لزوم حل مشکلات منطقه ای در منطقه ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود از طریق گفت و گو بین کشورهای منطقه حل شود.

الحارثی وی با اشاره به نقش کلیدی ایران در توسعه منطقه ای، کشورش را همچنان علاقمند به توسعه روابط دوجانبه و منطقه ای و مسیرهای صلح آمیز دانست. زيز وی آن را برای صلح و آرامش در منطقه بسیار مهم می داند.

دو طرف علاوه بر مسائل دوجانبه، در مورد موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات وین، ضرورت حل سیاسی بحران یمن و نیاز منطقه به گفت وگو گفتگو کردند.

الحارثی این گفته روابط ایران و عمان است جلوه ها منطقه ای و فرامنطقه ای بود و همچنان خواهد بود.

در پایان این نشست صورتجلسه هشتمین جلسه کمیته مشورتی راهبردی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان ارائه شد. امضا معاونان وزرای خارجه دو کشور وارد شده اند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید