مشکل بزرگ شاگردان گل محمدی قبل از دربی مشخص شد

مشکل بزرگ شاگردان گل محمدی قبل از دربی مشخص شد

این روزها مطبوعات حرف اول را در دنیای فوتبال می زنند. تیم های موفق دنیا به بهترین شکل ممکن پرس می کنند تا در کمترین زمان ممکن توپ را پس بگیرند و بازی تیم مقابل را نابود کنند. پرسپولیس در زمان برونکو جزو اولین تیم هایی بود که در سیستم 2-4-4 به خوبی پرس می کرد و به گفته بسیاری از کارشناسان این یکی از عوامل اصلی موفقیت برونکو است.

بعد از آمدن یحیی گل محمدی هم این کار انجام شد اما تفاوت مهمی با زمان برانکو داشت. تیم های یحیی از نظر بدنی ضعیف تر از تیم برونکو بودند و تیم های حریف نیز تا حدودی ضدپرس را یاد گرفتند. برای پرس لازم است که حداقل 4 بازیکن مهاجم از تیم سرعت دوندگی بالایی داشته باشند و بتوانند اولین خط پرس را در نیمه زمین حریف و در خط دفاعی تیم مقابل ایجاد کنند. با نگاهی به مهره های هجومی پرسپولیس در این فصل متوجه می شویم که مهاجمان این تیم سرعت دوندگی بالایی ندارند و امثال عبدی، دیاباته و لوکادیا نمی توانند حریف را به خوبی پرس کنند.

همین مشکل باعث می شود خط پرس پرسپولیس به میانه میدان برسد و این مشکل کار را برای این تیم سخت کند. بسیاری از هواداران پرسپولیس دوست دارند هم دیاباته و هم لوکادیا در خط حمله تیمشان حضور داشته باشند. دو مهاجم گلزن که در محوطه جریمه عالی هستند و آمار گلزنی بالایی دارند. با این حال سرعت هر دو مهاجم بسیار کم است و پرس زدن برای این دو بازیکن تقریبا غیرممکن است.

یحیی گل محمدی در دیدار دوستانه پرسپولیس و سپاهان قصد داشت حضور این دو بازیکن را در کنار هم محک بزند. اتفاقی که نتیجه معکوس داد و اصلا موفقیت آمیز نبود. دیاباته و لوکادیا به دلیل سرعت کم نتوانستند روی خط دفاعی سپاهان فشار بیاورند و مدافعان سپاهان بارها از خط دفاعی خوب بازی کردند و موقعیت های گلزنی داشتند. هر دو گل سپاهان به لطف کار تیمی عالی و بازی از پشت زمین به ثمر رسید.

وقتی به گل های سپاهان نگاه می کنیم متوجه می شویم که مهاجمان پرسپولیس به خط دفاعی و هافبک دفاعی حریف فشار نمی آورند و به راحتی به حریف اجازه بازی می دهند. حتی هافبک های میانی پرسپولیس هم نتوانستند روی بازیکن صاحب توپ فشار بیاورند و همین موضوع باعث شد تا پرسپولیس به گل برسد. در واقع بازی با سپاهان مشکل بزرگ پرسپولیس یحیی را نشان داد و گل محمدی متوجه مشکل تیمش شد.

با اینکه دیابات در بازی دوستانه مقابل سپاهان مصدوم شد و معلوم نیست به دربی می رسد یا خیر، اما حتی اگر مشکلی برای بازی نداشته باشد، بعید است یحیی ریسک بزرگی بکند و از دیاباته استفاده کند و لوکادیا در همان زمان. آنچه مشخص است حضور شیک و لوکادیا به طور همزمان تحرک و عملکرد پرسپولیس را به شدت کاهش می دهد و به خصوص در بازی های بزرگ این مشکل کاملاً به ضرر پرسپولیس خواهد بود.

در واقع حضور همزمان دو مهاجم خارجی برای پرسپولیس زمانی خوب است که پرسپولیس نیاز به گلزنی داشته باشد و بخواهد از بازی مستقیم استفاده کند. همانطور که مشخص است لوکادیا گزینه اول یحیی برای بازی در خط فوروارد است و در کنار او بازیکنی است که سرعت بالایی دارد و می تواند بازیکنان حریف را تحت فشار قرار دهد و از انجام کار بازی سازی از پشت زمین جلوگیری کند. آسان

پرسپولیس به اندازه لوکادیا در آن پست کمبودی ندارد و دستان گل محمدی باز است. سیامک نعمتی، وحید امیری، امید عالیشاه و مهدی ترابی بازیکنانی هستند که پیش از این در پست مهاجم دوم بازی کرده اند و آمار دوندگی بالایی دارند. بنابراین گل محمدی به احتمال زیاد در دربی هفته آینده به همراه لوکادیا از یکی از این بازیکنان استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید