مشکل پرسپولیس چیست؟ | روز جدید

مشکل پرسپولیس چیست؟  |  روز جدید

جمشید شاه محمدی درباره شرایط بازی پرسپولیس گفت: تیم های بزرگ باید همیشه در همه جام ها خوب بازی کنند. هواداران انتظار دارند تیم نتیجه بگیرد و خوب بازی کند. به نظر من یحیی گل محمدی مربی فوق العاده خوبی است. مردی که همیشه به فوتبال خودش فکر می کند. روزهای خوب و بد برای هر مربی وجود دارد، اما یحیی پرسپولیسی است و همیشه در تلاش برای پیشرفت است. فصل گذشته نتوانستیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شویم اما در این فصل یحیی گل محمدی را با روحیه و میل به رفع نقاط ضعف تیم دیدم.

وی ادامه داد: در فصل جدید اما با خریدهای جدید توانستیم به بالای جدول برسیم و نشان دادیم که عقب نخواهیم نشست. یحیی گل محمدی به پیشرفت تیم فکر می کند و من هم معتقدم با او در مسیر درستی هستیم. ویژگی متمایز گل رز آرامش آن است. ما به این مربی اعتماد داریم اما باید این انتقاد را هم در نظر بگیریم که پرسپولیس خوب بازی نمی کند. به نظر من این مشکل با کمک دو مهاجم به راحتی حل می شود.

مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس اضافه کرد: خط حمله پرسپولیس هم مشکلاتی دارد. ما منتظریم بازیکنی گل بزند تا بتوانیم کاری انجام دهیم، اما این اتفاق نمی افتد. پرسپولیس برای تبدیل موقعیت به گل به دو مهاجم شش امتیازی نیاز دارد. پرسپولیس تیم بزرگی است و باید بازیکنان خوبی داشته باشد. هافبک های این تیم هم باید گل بزنند. زدن فقط 10 گل در 10 بازی و زدن یک گل در هر بازی نمی تواند برای پرسپولیسی بزرگ نوید خوبی داشته باشد. این روزها همه از یورگن لوکادیا تعریف می کنند و شکی نیست که او مهاجمی است که گل می زند و شش گل می زند. او 6 گل برای پرسپولیس زده است اما بقیه چه کرده اند؟ شیخ یدابته یا مهدی عبدی را باید از ابتدا در کنار یورگن لوکادیا قرار داد تا قدرت خط حمله پرسپولیس بیشتر شود. بازی با دو مهاجم به کسب موقعیت های گلزنی بیشتر کمک می کند و تیم پرسپولیس بازی های تماشاگرپسندتری ارائه می دهد.

شاه محمدی همچنین به علیرضا بیرانوند و خط دفاعی پرسپولیس اشاره کرد و یادآور شد: شاید پرسپولیس خوب بازی نمی کند اما در لیگ برتر صدرنشین شده است به نظر من دلیل اصلی این رده بندی عملکرد بسیار خوب بود. علیرضا بیرانوند و مدافعان پرسپولیس. البته در فوتبال امروزی فقط مدافعان نیستند که دفاع می کنند، بلکه دفاع تیمی از مهاجمان شروع می شود، اما فقط به فصل گذشته فکر کنید. اینکه پرسپولیس داشت گل می زد و اصلا دفاع مطمئنی نداشت. ندیم از قدیم گفته است «اگر بد این جمله را می گویی، خوبش را بگو» و ویژگی این پرسپولیس خط دفاعی قوی آن است. خط دفاعی که در 10 بازی فقط 3 گل زد بهترین است. یحیی گل محمدی موفق شد خط دفاعی و نقاط ضعف فصل گذشته را برطرف کند و امیدواریم در آینده با ارائه نمایش های هجومی بیشتر، تقاضای منتقدان و هواداران برای ارائه یک بازی زیبا و تماشاگر پسند را نیز برآورده کند.

مهاجم اسبق تیم ملی حضور ملی پوشان پرسپولیس در مینی کمپ های کارلوس کی روش را به ضرر تیم های باشگاهی دانست و گفت: بازیکن باید در طول هفته در اختیار تیم باشگاهی خود باشد. اینکه این بازیکنان دو، سه روز در اختیار تیم ملی هستند و در اردوی تیم ملی وزنه می دوند یا وزنه می زنند، آنها را از شرایط تیمی و باشگاهی دور می کند. من در فوتبال دنیا نشنیده ام و ندیده ام که تیم های باشگاهی 3 روز در هفته بازیکنان خود را به تیم ملی بدهند. برای استفاده بازیکنان باشگاهی، فدراسیون جهانی فوتبال قوانین فیفا را تعریف کرده است. حالا می توان گفت ایران شانس چندانی برای حضور قدرتمند در جام جهانی ندارد و کارلوس کی روش مجبور است این مینی کمپ ها را برگزار کند، اما سوال اینجاست که آیا باشگاه پورتو مهدی طارمی را به تیم ملی می دهد. مینی کمپ؟ قانون همه جا قانون است. در اولویت بودن تیم ملی شکی نیست اما همه چیز باید در سایه تعامل و همکاری باشد. یحیی گل محمدی هم حق دارد در طول هفته بازیکنانش را به طور کامل در اختیار داشته باشد و … هرچند هنوز یک بازی باقی مانده و پس از آن ملی پوشان به طور کامل در اردوی تیم ملی حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید