مصوبه کمیسیون آموزش برای رفع ایرادات هیات امنا به رتبه بندی معلمان

مصوبه کمیسیون آموزش برای رفع ایرادات هیات امنا به رتبه بندی معلمان

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان گفت: هیات امنا دو ایراد به قانون ۷۵ داشت و ابهاماتی در مصوبه کمیسیون آموزش مجلس وجود داشت.

وی افزود: در این راستا مقرر شد رئیس کمیته آموزش پس از مشورت با دولت به وی نظر مثبت داده و ایرادات هیئت امنا در اسرع وقت رفع و لایحه ابلاغ شود. “

عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین یادآور شد: اگر تلاش این کمیته برای اقناع دولت به نتیجه نرسد، راهبرد این کمیته بازگشت به لایحه دولت و لغو کلیه اصلاحات صورت گرفته در دادگاه است.

فلاحی در ادامه با بیان اینکه مسئولان دولتی در جریان بررسی لایحه رتبه بندی در مجلس متعهد شدند برای اجرای این لایحه در سال 1400 وام 12.5 هزار میلیارد تنی ارائه کنند، گفت: تکمیل شده، بار مالی یک لایحه افزایش می یابد. که دولت را بر آن داشت تا در ارسال تصویب نامه به هیئت امنا تجدید نظر کند.

وی همچنین درباره ایراد دیگر هیأت امنا به لایحه رتبه بندی مبنی بر اینکه «مشروط کردن اجرای رتبه بندی در سال های آتی به بودجه های سنواتی مغایر با اصل 10 اصل 3 قانون اساسی است» تصریح کرد: شرط بند این بود. موضوع بودجه سالانه سال‌های بعد در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد این بند از لایحه حذف شود تا به هیئت امنا نظر داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید