معرفی سلاح های هوشمند به نیروی زمینی ارتش


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912586

فرمانده نیروی زمینی ارتش از ورود سلاح های هوشمند به نیروی زمینی ارتش خبر داد و گفت: در این راستا اطلاعات توپخانه 155 میلی متری تکمیل شده و این اطلاعات در سایر بخش ها نیز ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر کیومارت حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره دستاوردهای اخیر این نیرو گفت: برای اینکه نیروی زمینی ارتش با توجه به نیازهای عملیاتی روز اثربخش باشد باید دارای ویژگی ها، مختصات و مشخصات باشد. در این راستا سه طرح لبیک 1، لبیک 2 و لبیک 3 را تدوین کردم و به فرماندهی کل قوا ارائه کردم.

وی افزود: لبیک 1 باید یگان ها را برای نیازهای عملیاتی امروز موثرتر کند، ساختاری جدید و متفاوت از ساختار قبلی نیروی زمینی ارتش طراحی و به رهبر انقلاب ارائه شد. این سازه با چابکی و تحرکی که در ذات این سازه به چشم می خورد، قادر است قدرت خود را به دشمن تحمیل کند.

امیر حیدری با بیان اینکه طرح لبیک 1 حدود 3 سال است که در حال انجام است، اظهار داشت: یگان های سیار تهاجم و واکنش سریع از جمله یگان های ایجاد شده در این طرح هستند. حمله موبایلی به معنای تحرک 100٪ و قدرت حمله است که هنوز واحدهای سایبری، موشک ها و پهپادهای خود را دارد. این طرح یک بسته کامل برای رفع نیازهای عملیاتی روز است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص طرح لبیک ۲ با محوریت تسلیح این نیرو به تسلیحات جدید تصریح کرد: تجهیز نیروی زمینی ارتش به سلاح هایی که دارای چهار ویژگی است ضروری است. اولا؛ دوربرد بودن یعنی می توانند عمق عملیاتی ارتش های دشمن را که ما فکر می کردیم پایگاه 300 کیلومتری است، هدف قرار دهند. دومین؛ نقطه گذاری و دقت، زیرا جنگ های آینده مبتنی بر کارایی است، نه تخریب.

وی افزود: ویژگی سوم، هوشمندی سلاح ها است که می تواند با هزینه بالا برای هر گلوله یک هدف استراتژیک را منهدم کند. چهارم؛ شبکه سازی، در شبکه سازی هم افزایی وجود دارد.

امیر حیدری از تشکیل لشکر موشکی نیروی زمینی ارتش با موشک های نقطه به نقطه، دوربرد، شبکه ای و هوشمند خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره دیگر تجهیزات جدید معرفی شده در این نیروها گفت: اولین سامانه پدافند هوایی را در این نیروها معرفی کرده ایم که از قابلیت های خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به توانمندی های پهپادی ارتش بیان کرد: یک یگان پهپادی با چندین پایگاه منطقه ای بسیار وسیع ایجاد کرده ایم و همه پهپادهای موجود در آنها هوشمند، دقیق، دقیق و دارای چندین قابلیت دیگر هستند.

امیر حیدری در ادامه از ورود سلاح های هوشمند در نیروی زمینی ارتش خبر داد و گفت: در این راستا اطلاعات توپخانه 155 میلی متری تکمیل شده و این اطلاعات در سایر بخش ها ادامه دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش هدف از اجرای پروژه لبیک 3 نزاجا را در حوزه مهندسی اعلام کرد و افزود: این پروژه در حوزه مهندسی است. از جمله ساخت پادگان ها، بیمارستان ها و خانه هاست.

وی در پایان با بیان اینکه از ارتقای منزلت کارکنان خود غافل نبوده ایم، گفت: در این راستا 31 طرح لبیک برای کارکنان نیروی زمینی ارتش تدوین کرده ایم و سه اصل ولایت مداری، عدالت محوری را تعریف کرده ایم. -محور بودن و شایسته سالاری به عنوان اصول فرماندهی.

دیدگاهتان را بنویسید