معیار یک حساب معاملاتی فقط تعداد “سپرده‌های” حساب است، نه معاملات


ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896814

سخنگوی بانک مرکزی درباره مصوبه تفکیک حساب های تجاری از غیرتجاری گفت: مبنای تعیین حساب بازرگانی فقط تعداد «سپرده» حساب است نه تراکنش ها؛ در صورتی که حساب بازرگانی به حساب بازرگانی تعلق بگیرد. بنابراین این تصور که با مصوبه فوق، حساب اکثر افراد به دلیل خریدها و تراکنش هایی که در طول ماه انجام می دهند، حساب تجاری محسوب می شود، کاملاً نادرست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی کمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی در گفت وگویی تاکید کرد: رفتار حساب های تجاری متفاوت است و مدل های مختلفی برای شناسایی و راستی آزمایی آن ها وجود دارد. وی گفت: حساب های بانکی یک فرد در صورتی می تواند حساب تجاری محسوب شود که دو شرط را همزمان داشته باشد:

اولاً تعداد «سپرده‌های» حساب بیش از 100 فقره و در عین حال مبلغ کل واریزی بیش از 350 میلیون ریال است، بنابراین تنها وجود یکی از این دو شرط مبنایی برای بررسی نیست. یک حساب تجاری به عنوان مثال اگر کل مبلغ واریز شده به حساب در ماه 10 میلیارد ریال باشد اما تعداد سپرده های موجود در حساب کمتر از 100 باشد، حساب حساب معاملاتی محسوب نمی شود.

سخنگوی بانک مرکزی تصریح کرد: مبنا فقط تعداد «سپرده» حساب است نه تراکنش; بنابراین این تصور که با مصوبه فوق، حساب اکثر افراد به دلیل خریدها و تراکنش هایی که در طول ماه انجام می دهند، حساب تجاری محسوب می شود، کاملاً نادرست است.

قمری وفا همچنین افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، درصد بسیار کمی (کمتر از 2 درصد) از حساب های غیرتجاری با اعمال مصوبه فوق ممکن است به عنوان حساب های تجاری مورد بررسی قرار گیرند.

سخنگوی بانک مرکزی افزود: تمامی حساب هایی که هر دو شرط را دارند لزوماً نباید تجاری باشند، اما پس از بررسی و دریافت اطلاعات بیشتر، تجاری یا غیرتجاری بودن آن ها تصمیم گیری می شود، بنابراین ممکن است حساب دارای هر دو شرط باشد. ، اما حساب تجاری شناسایی نمی شود.

قمری وفا سخنگوی بانک مرکزی گفت: حساب هایی که به دلیل ماهیت حساب به حساب بازرگانی یا به عبارتی «حساب فروش» معروف هستند دارای مزایایی از جمله افزایش سقف روزانه و ماهانه برداشت از حساب هستند. بدون نیاز به ارائه مدارک مثبته و تخفیف در کارمزدهای بانکی. تجارت.

دیدگاهتان را بنویسید