مقاومت مردم اصفهان در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی ثمره میثاق حماسه 25 آبان با امام و شهداست.

ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785150

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: مردم همیشه سر صحنه و آماده جانفشانی هستند و امروز حضور فعال جوانان و بسیجیان در پایگاه های مقاومت بسیج و صحنه های انقلاب نشان از عهدی دارد که با آن شهیدان هستند. در 16 نوامبر به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار معتبی فدا در گفتگوی اختصاصی با صاحب نیوز; با اشاره به شهدای عملیات محرم در سال 1361 آمده است: عملیات محرم که در زمان جنگ ایران و عراق انجام شد. در استان اصفهان بیش از 1000 شهید و تعداد زیادی ایثارگر منصوب شدند و به همین دلیل تصمیم بر این شد که شهدا در دو مرحله به اصفهان منتقل شوند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: در مرحله اول بین 530 تا 550 شهید به اصفهان منتقل شدند که از این تعداد 370 شهید از اصفهان و مابقی از شهرهای دیگر اصفهان بودند که به خانواده هایشان تحویل داده شد. .

وی با اشاره به اینکه 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان است، افزود: همه آمدند تا 370 شهید را در یک روز تشییع کنند.

سردار فدا در ادامه با مرور خاطرات این روز حماسه تاریخ اصفهان بیان کرد: از سردخانه خیابان خنج که محل اولیه انتقال شهدا به کوچه ها، مساجد و حسینه ها بود، حضور مردم و قرار دادن تابلو و تابلوها و… غرفه های شهدا و همه خانواده شهدا رایزنی و پیگیری کردند.

وی گفت: مردم هر محله شهدای خود را بر روی دستان خود تشییع کردند و سپس 370 شهید از میدان امام اصفهان تا گلستان با شور و شعور خاصی تشییع شدند، لذا اولین شهید در اذان ظهر 25 آبان و آخرین شهید در غروب آفتاب وارد گلستان شد و خیل عظیمی از مردم با عشق و ارادت از ابتدا تا پایان تشییع جنازه شرکت کردند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان به کمبود فضا در گلستان شهدا اشاره کرد و افزود: آن روز فضای کافی برای حضور این شهدا در گلستان شهدای اصفهان وجود نداشت؛ در حالی که در آن روز فضای کافی برای حضور این شهدا وجود نداشت. به همین دلیل با رضایت کامل خانواده ها حدود 16 خانه خریداری و تخریب شد، خانواده ها در برخی از خانه های شهر اسکان داده شدند و یک سال و نیم بعد به آنها خانه داده شد.

وی ادامه داد: حجم خانه های تخریب شده و کمبود تجهیزات باعث شد عده ای به کمک بیایند و هر کاری از آماده سازی قبور شهدا تا آماده سازی محل دفن را انجام دهند.

سردار فدا به سخنان امام راحل اشاره کرد و توضیح داد: حضور مردم به قدری بود که امام خمینی (ره) در مورد حماسه مردم اصفهان در عملیات محرم فرمودند: «کجای دنیا جایی مثل این را پیدا کنید. اصفهان؟ همین چند روز پیش حدود سیصد و هفتاد نفر فقط در اصفهان دفن شدند. «همان شهدا و عزاداران به اسلام خدمت می کنند. امروز مردم ما دریافته‌اند که اسلام تا فداکاری نباشد ترویج نمی‌شود و می‌دانند که همه ما باید خود را فدای اسلام کنیم.»

وی با بیان اینکه اصفهان امروز نیز در 25 آبان 61 آماده پیروی از ولایت و حفظ انقلاب و نظام اسلامی بود، گفت: مردم همیشه روی صحنه و آماده جانفشانی هستند. صحنه های انقلاب نشان دهنده عهدی است که در 25 آبان با شهدا بسته شد و مردم نیز انقلاب و نظام اسلامی را می شناسند و در آن مسیر حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید