مقایسه استقلال ساپینتو و تیم فرهاد مجیدی

مقایسه استقلال ساپینتو و تیم فرهاد مجیدی

بهمن طهماسبی مهاجم سابق استقلال درباره عملکرد استقلال در هفته های اخیر گفت: باید به سرمربی استقلال و بازیکنان این تیم تبریک بگوییم. استقلال در زمین فوتبال کاملا تهاجمی و قدرتمندی به نمایش می گذارد. فوتبالی که امروز استقلال بازی می کند همان فوتبالی است که فوتبالدوستان در ایران دوست دارند.

وی افزود: در این مدت با چند تن از فوتبال دوستانم صحبت کردم که آنها نیز از عملکرد تیم استقلال خوشحال بودند و معتقد بودند این نوع فوتبال باعث جذابیت بیشتر این رشته برای هواداران می شود. جالب اینجاست که در بین این دوستان من دوستان پرسپولیسی هم هستند و آنها هم فکر می کنند تیمی که ساپینتو می سازد خیلی بهتر و زیباتر از استقلال فرهاد مجیدی است.

بازیکن قدیمی استقلال خاطرنشان کرد: استقلال در فصل قبل امتیاز گرفت و برد. راستش را بخواهید با ثبت رکوردهای فراوان توانست آماری را از خود به جای بگذارد که شاید به این زودی ها هیچکس نتواند آن را تغییر دهد اما در مجموع استقلال فصل گذشته بسیار تدافعی بازی کرد.

طهماسبی به سبک فوتبال استقلال در فصل گذشته اشاره کرد و تاکید کرد: کار اصلی استقلالی ها در فصل گذشته دفاع بود و بیشتر به ضد حملات علاقه داشتند اما اکنون می بینیم که استقلال حتی اجازه نمی دهد توپ به توپ برسد. هافبک بلافاصله پس از شروع بازی به مدافعان حریف فشار وارد می کند و اگر به آنها برسد به محض دریافت توپ آن را به طرفین پخش می کند یا در صورت لزوم در فاصله 18 یاردی از دایره توپ به قلب حریف نفوذ می کند. محوطه جریمه برای زدن گل

وی با اشاره به عملکرد مثلث هجومی استقلال گفت: محبی در سمت راست و کایدی در سمت چپ عالی کار می کنند و با جابجایی طول و عرض خط دفاعی حریف را سردرگم کرده و این فرصت را برای ارسلان مطهری ایجاد می کنند. در 18 قدم راحت تر موقعیت پیدا کنید.”

مهاجم سال های اخیر استقلال اضافه کرد: همین طرح حرکات داخل یا خارج از محوطه جریمه باعث می شود حداقل چهار پنج بازیکن مدام درگیر مهارت این سه باشند و نتوانند در کارهای تهاجمی به تیمشان کمک کنند. فشار استقلال روی خط دفاعی حریف شرایط را به گونه ای رقم زد که در اراک دیدیم که آلومینیوم مدام اشتباه می کرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: فشار بیش از حد به خط هافبک و خط دفاعی حریفان استقلالی باعث می شود که خودشان توپ را لو دهند. مثلث هجومی استقلال امان حریف را شکست می دهد. او در بازی قبلی مقابل آلومینیوم استقلال خیلی خوب کار کرد. در شرایطی که تیم حریف می خواست پرس را از باکس استقلال شروع کند، استقلالی ها با بازی خوب خود روی آنها تاثیر گذاشت.

طهماسبی با اشاره به بازی بعدی استقلال مقابل هوادار گفت: این دیدار برای استقلال بازی حساسی است. 5 بازی و 15 امتیاز باقی مانده تا پایان فصل می تواند قهرمانی را برای استقلال رقم بزند. مطمئنم پرسپولیس و سپاهان در پنج بازی اخیر امتیازی خواهند گرفت. چون این دو تیم توانایی استقلال را ندارند.

وی ادامه داد: ساپینتو همه کاره است. او همه چیز را هم در خارج از زمین و هم در آن سازماندهی می کند، او افکار خود را به خوبی به بازیکنانش منتقل کرده است که همه یک ساپینتو را در کنار او می بینند. در واقع هر استقلالی در این رشته به خوبی می داند که در حال حاضر باید چه کار کند. امیدوارم این مربی خوب در پایان فصل از استقلال جدا نشود.

طهماسبی در پایان تاکید کرد: مدیریت باشگاه استقلال باید به فکر تمدید قرارداد و ادامه همکاری با این مربی باشد. باید بستری فراهم شود تا این مربی استقلالی بماند. البته الان که به صورت آزاد کار می کند خیلی ها او را دیده اند و به دنبال استخدام او هستند پس نباید ساپینتو را به راحتی از دست بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید