مقبره شیخ شهاب الدین آری در فهرست آثار جهانی قرار دارد


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836614

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص اعتبار برای مرمت بقعه شیخ شهاب الدین آری خبر داد و گفت: بقعه شیخ شهاب الدین آری در فهرست آثار جهانی قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله ضرغامی پنجشنبه امروز در بازدید از مقبره شیخ شهاب الدین اهری با اشاره به اینکه شهرستان اهرا در کنار صنایع دستی منحصر به فرد دارای شخصیت های مشهور جهانی است، افزود: شیخ شهاب الدین اهری استاد شیخ صفی الدین بوده است. اردبیلی که جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در بین 26 اثر در انتظار ثبت جهانی و مقبره شیخ شهاب الدین اهری در فهرست ثبت جهانی قرار دارد. سهمیه تعیین کردند.

وی ادامه داد: پرونده ثبت جهانی ماسوله و حکمتانه تکمیل شده است. در حال حاضر بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی قابل ثبت جهانی هستند، اما با توجه به سهمیه‌بندی‌ها، تکمیل پرونده ثبت جهانی در اولویت‌بندی وزارت میراث فرهنگی قرار دارد.»

ضرغامی افزود: برای بازسازی و مرمت بقعه شیخ شهاب الدین آری اعتباراتی اعطا می شود و همانطور که افتخار این عارف قرن هفتمی است باید به مجموعه شیخ شهاب الدین توجه ویژه ای داشته باشیم. آری.”

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتقاد از ضعف معرفی شخصیت های فرهنگی خاطرنشان کرد: متاسفانه در معرفی شخصیت های عرفانی و عارفان آن طور که باید و شاید ضعف هایی داریم و به همکاران توصیه اکید می کنم. برای معرفی شخصیت.”

برای جبران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید