مقدمات حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد فراهم شده است


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897358

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: مقدمات حضور معاون رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد فراهم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر ریاست جمهوری امروز در حاشیه حضور دارد جلسه دولت وی درباره سفر رئیس جمهور به ازبکستان گفت: این سفر چند جانبه است. سفری دوجانبه به ازبکستان در پیش است و وزرای همراه با همتایان خود در آن کشور دیدار خواهند کرد.

وی افزود: جلسات مربوط به کمیسیون مشترک دو کشور برگزار و حدود 18 سند همکاری و موافقتنامه بین دو کشور امضا خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: قسمت بعدی این سفر، دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس سران شانگهای از جمله روسای جمهور روسیه، چین و سایر روسای جمهور حاضر در اجلاس سران است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: بعد سوم این سفر که هدف اصلی وی است، شرکت در اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای است که یک سازمان مهم منطقه ای و بین المللی محسوب می شود. همچنین از آنجایی که روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان به طور کامل تصویب شده و سند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سال جاری بر اساس مصوبه هیات وزیران به تصویب رسید، به امضای آن رسید. وزیر امور خارجه ایران و وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان شانگهای این موفقیت بزرگی برای ما خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعاتی مبنی بر عدم صدور روادید برای حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک وجود دارد، گفت: توضیح در مورد مسائل سازمان ملل را به بعد از سفر به ازبکستان واگذار می کنیم. آقای رئیسی قصد حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد و مقدمات این امر فراهم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید