مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه سیاسی بین ایران و ازبکستان برای اجرا اعلام شد


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912645

معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه وزیران، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت درباره «آیین نامه لغو روادید دارندگان گذرنامه سیاسی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران» را ابلاغ کرد. جمهوری ازبکستان» برای اجرا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور از تصویب نامه وزرای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت در خصوص «ضوابط لغو روادید برای دارندگان گذرنامه سیاسی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی ایران» خبر داد. دولت جمهوری ازبکستان» برای اجرا.

بر اساس این مصوبه، وضع مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه سیاسی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ازبکستان، مشروط به اقدام متقابل و رعایت مدت اقامت 30 روزه ظرف مدت شش ماه از تاریخ تاریخ اولین ورود و همچنین معرفی عوامل مقیم طولانی مدت قبل از ورود به قلمرو کشور مقابل مجاز است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین مصوبه هیئت دولت مبنی بر «اعطای وام به پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به منظور بررسی اثربخشی سامانه های سازه ای در برابر زلزله و تکمیل شبکه ایستگاه های لرزه نگاری» را به مقامات اجرایی ابلاغ کرد. که بر اساس آن مبلغ 75 میلیارد ریال در قالب تملک دارایی های سرمایه ای از منابع بند (م) ماده (28) قانون الحاق مواد معینی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1392 با توجه به آسیب پذیری بالای کشور در برابر مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله و لزوم توسعه آزمایشگاه های مهندسی. زلزله توزیع شده است.

همچنین تصویب نامه هیات وزیران در خصوص «اصلاح تصویب نامه موضوع اصلاح اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله با مدیریت منفعلانه» از دیگر مصوبات هیات وزیران بود که به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

هفته گذشته هیات وزیران با عضویت سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در شورای عالی کار موافقت کرد و این مصوبه نیز توسط مخبر اجرایی ابلاغ شد و خاندوزی جایگزین مجید دوستعلی در این شورا شد.

دیدگاهتان را بنویسید