تلاش‌های بدون روادید بین دو کشور ایران و عراق/خط آبی بین آبادان و بصره راه‌اندازی می‌شود.


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905656

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: تلاش می کنیم روادید دو کشور ایران و عراق را به ویژه برای بازرگانان حذف کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه سفر به خوزستان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این سفر اظهار داشت: هفته آینده بخش خصوصی از کشتی ها و قایق های کوچک استفاده می کند و سپس استفاده از کشتی‌های بزرگ در آبراه آبادان-سیبا بصره، عراق را به آب انداخت.

وی با بیان اینکه در نشستی که هفته آینده در عراق برگزار می شود، مبنای ایجاد خط کشتیرانی ایران و عراق ایجاد می شود، تصریح کرد: مقرر شد تسهیلات در اختیار منطقه آزاد اروند و سپس آزاد قرار گیرد. منطقه یک نماینده از وزارت امور خارجه مستقر خواهد شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: یکی از مزیت های ایجاد نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه، صدور روادید عراق و تهران با مبلغ کمتر است.

وی ادامه داد: نیازی به حضور کسبه در مرکز استان نیست زیرا از این پس مدارک آنها در منطقه آزاد اروند قابل بررسی است.

مهدی صفری تصریح کرد: در تلاش هستیم تا روادید بین دو کشور به ویژه برای بازرگانان حذف شود.

وی گفت: سفر مسئولان استان های خوزستان و بصره در همه زمینه ها به ویژه تاثیرگذاری بر بازار عراق از طریق صادرات کالا به آن کشور موثر و کلیدی خواهد بود.

صفری گفت: هفته آینده چندین هیئت دانشگاهی و کشتیرانی برای رفع موانع این دو حوزه برای همکاری بیشتر راهی عراق می شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه ایران در مورد راه آهن شلمچه – بصره انجام شده است، گفت: این پروژه با تملک املاک در بخش عراق زودتر تکمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید