افزایش هزینه حمل و نقل ممنوع/ اجرای پروژه قطار شلمچه – بصره به کشور عراق بستگی دارد

وی افزود: خوشبختانه با استقرار مدیران ما در پایانه های مرزی کشور و نصب کرایه مصوب اتوبوس در قالب بنر حمل و نقل جاده ای با حداقل مشکلات آغاز شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: مرز شلمچه یکی از مهم ترین پایانه های مرزی کشور از نظر تردد زائرین است و با تدابیر و تجهیزات سازمان راهداری، تردد زائرین امکان پذیر است. آسان ساخته شده است.

افندی زاده ادامه داد: از زائران عزیز تقاضا داریم پس از تشرف به امامزاده ها هر چه سریعتر به کشور بازگردند تا فرصت کافی برای تردد زائران فراهم شود.

وی گفت: همچنین تا 23 شهریور بلیت تمامی اتوبوس هایی که از 6 پایانه مرزی حرکت می کنند با 50 درصد تخفیف نسبت به قیمت عادی به فروش می رسد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در روزهای پایانی اربعین حدود چهار هزار خودرو در پایانه‌های مرزی مستقر می‌شوند و حدود پنج هزار دستگاه ون اضافه می‌شود تا زائران بتوانند بدون نیاز به بازگشت زائران برگردند. کمترین تاخیر

افندی زاده ادامه داد: زائران سعی کنند از پایانه های مرزی مختلف مانند تمرچین، باشما و خسروی به کشور بازگردند چرا که مرزهای شلمچه، چزابه و مهران این روزها بازدیدکنندگان زیادی دارد.

وی بیان کرد: در صورت بازگشت زائران از 30 تا 30 شهریور به کشور به راحتی تعویض می شوند و امیدواریم زائران عزیز برای رفاه حال خود و پرهیز از تجمع این زمان را رعایت کنند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی همچنین در خصوص افزایش قیمت ها در حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: بر اساس برآوردها یک تا یک و نیم میلیون زائر پس از رسیدن به مرز از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی تردد خواهند کرد. آنها باید با یک مسافر خالی به شهر خود بازگردند.

افندی زاده افزود: در سال 2018 قیمت بلیت 100 درصد افزایش یافت اما امسال با همکاری شرکت های حمل و نقل با 25 درصد تخفیف 75 درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: شرکت های اتوبوسرانی مجاز به افزایش بیش از هفتاد و پنج درصدی قیمت نیستند و با شرکت های متخلف برخورد می شود.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در دو روز گذشته سه شرکت حمل ونقل شکسته اند که بر اساس تعرفه های تعیین شده عمل نکرده اند. آنها بررسی و حذف شدند.

افندی زاده گفت: بنابراین هر زائری که نسبت به خرید بلیت اقدام می کند در صورت مشاهده تخلف شرکت مورد نظر به میز خدمت وزارت راه واقع در پایانه مرزی مراجعه کند تا اقدامات قانونی انجام شود.

وی بیان کرد: امسال بیش از هزار میلیارد تومان در سازمان راهداری برای ساخت زیرساخت های محورهای مواصلاتی و پایانه های مرزی هزینه شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: مسائل ترافیکی در خصوص عبور خودروهای حامل تجهیزات موکب از مرزها تابع قوانین دو کشور ایران و عراق است و در صلاحیت راهداری نیست. اداره .

وی در خصوص پروژه قطار شلمچه به بصره گفت: اجرای این پروژه منوط به پذیرش عراق است و طبق توافقات اخیر، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مجوز وزارت راه، طراحی و اجرای آن را بر عهده دارد. ساخت این پروژه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید