مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ فرهنگی و تربیتی است.


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816700

سردار سرتیپ دوم عوضعلی فکیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راهیان نور تلاشی برای استخراج گنج از گنجینه دفاع مقدس است، گفت: مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از فرهنگ بزرگی است. یک گنج روشن».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ دوم عوضعلی فکیری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور بهترین راه برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان است، گفت: راهیان نور یک معضل تربیتی بدون هیچ گونه مشکلی است. برنامه فعالیت های آموزشی قابل مقایسه نیستند و می توانند بسیار موثر باشند.

وی افزود: راهیان نور در سال های پس از دفاع مقدس به منظور آشنایی مردم با جانفشانی ها و حماسه های رزمندگان آن دوران و شناخت بهتر از جانفشانی های شهدا و رزمندگان در راه دفاع از کشور و اسلام است. «حفظ مقدس و زنده یاد شهدا، سفرهای راهیان نور را به یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس تبدیل کرده است.

این مقام مسئول افزود: حضور مردم در قالب راهیان نور در مناطق نظامی خدشه ای به ارزش های دفاع مقدس وارد نمی کند و ارزش های انقلاب در بین نسل جوان جامعه نهادینه می شود.

اردوی راهیان نور را به صورت مجازی در سامانه شاد برگزار می کند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته مانع از تردد زائران شده است، گفت: در این مدت دانش آموزان از دریچه فضای مجازی تنها از این اردوی آموزشی، شناختی و آموزشی بهره برده اند. امسال قرار شد از سوی ستاد مرکزی راهیان نور این سفر معنوی دانشجویان، دانش آموزان و سایر اقشار انجام شود.

فکیری ادامه داد: جلسات متعددی با دانشگاه های استان با اردوهای ویژه دانشجویان راهیان نور برگزار شد تا اینکه در نهایت حدود هزار دانشجو از سراسر استان به راهیان نور اعزام شدند.

وی افزود: در خصوص مسیرهای دانش آموزی جلسات متعددی برگزار و مقرر شد تعدادی از دانش آموزان و یک گروه فیلمبرداری به همراه آنان اعزام شوند تا سایر دانش آموزان استان نیز از طریق سامانه شاد از برنامه معنوی بهره مند شوند که متأسفانه نیاز است. مجوز لازم از اداره آموزش و پرورش به موقع صادر نشد و گروه فیلمبرداری به همراه سایر تیم های اعزامی به مناطق عملیاتی سفر می کنند تا پس از پایان فیلمبرداری در سامانه شاد بارگذاری و پخش شود.

این مسئول به راهیان نور بسیج طالبان اشاره کرد و گفت: این گروه با هماهنگی حوزه علمیه تعدادی از طلاب را با دو دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام کردند. گروه های دیگر نیز برنامه ریزی کردند تا به 6 آوریل محدود شوند. «و طبق پروتکل های بهداشتی به راهیان نور اعزام شوند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود امسال تمامی گروه های کم انتخاب و نخبه به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان با تقدیر از استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس ستاد راهیان نور گفت: مدت زمان تعیین شده از 15 فروردین ماه افراد می توانند از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

راهیان نور، نمونه ای روشن از «تبیین جهاد»

به گفته وی؛ این برنامه با انهدام ویروس معروف Crown به دستور رهبر انقلاب که «هر ثروت و گنجی نیاز به فناوری دارد، به طور گسترده اجرا می شود. راهیان نور در واقع فناوری استفاده از ثروت های بزرگ و معادن طلا است. از محتوای غنی حراست مقدس در کتب درسی و دانشگاه ها و همچنین آثار هنری استفاده شود. ما می توانیم این فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و مکتب اساسی اسلام را که بعد از آغاز اسلام دفاع مقدس در اوج ایثار بود به نسل جدید منتقل کنیم.

فکیری راهیان نور را مصداق بارز «تبیین جهاد» می داند و خاطرنشان می کند: حرکت عظیم راهیان نور موجب تقویت، تقویت و ارتقای ایمان قوی مردم و در نتیجه قدرت و قدرت ملی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید